امروز هوا بارانی و بسیار لطیف بود.حدود سه ساعت در دفتر کارهای روزانه را پیگیری نمودم وخوشبختانه تا این تاریخ شاید بیش ار دو برابر سال گذشته سفارش صادرات دریافت کرده ایم(سالی که نکوست، از بهارش پیداست) که این موضوع نشانگر نقش موثر ایران در بازار انرژی دنیا دارد و کشورهای غرب و شرق افریقا، چین و ترکیه علاقه مند به خرید کالا از ایران هستند و برای صادرات ما مجبور هستیم که اسناد و مدارک را از طریق دفتر دبی ارسال و وجه را در این کشور دریافت کنیم و تیره شدن روابط با ابوظبی و لغو سفر هیئت اتاق به ابوظبی من را دل نگران تمدید مجوز اقامتم در دبی نموده است که از هفته دوم فروردین تاکنون اقدام و هنوز جواب دریافت نکرده ام.
به دستگاه خودپرداز اتاق جهت دریافت وجه مراجعه نمودم که پیام لزوم تغییر رمز کارت مرا مجبور کرد که به گیشه بانک توسعه صادرات مراجعه نموده و پس از تغییر رمز، وجه مورد نیاز را دریافت نمودم.
حدود ساعت ۱ بعد از ظهر به اتاق تهران رفتم تا در جلسه هیئت رئیسه شرکت نمایم. در میز ناهار با حاج آقا میر محمد صادقی و دکتر جاویدان راجع به مسائل مختلف ازجمله: روابط با ابوظبی و زندگی مردم در ابوموسی صحبت کردیم.
در جلسه هیئت ریئسه پس از ارائه گزارش عملکرد هفته گذشته اتاق توسط دبیر کل چند مصوبه در رابطه با ادامه فعالیت گروه مشاورین بازرگانی در اتاق تهران جهت مشاوره به مراجعه کنندگان حضوری و مجازی و یک تحقیق در رابطه با اقتصاد غیررسمی (زیرزمینی) داشتیم وسپس به ماجرای تأخیر در سفر هیئت اتاق تهران به ابوظبی اشاره گردید.
اصلی ترین بحث جلسه ارزیابی اعضاء از جلسه ماهانه هیئت نمایندگان بود که همه بالاتفاق از مباحث و نحوه ارائه آن رضایت داشتند و انتقال جلسات از عصر به صبح را در شادابی و نشاط جلسه موثر می دانستند.
در این جلسه جهت پیگیری نامگذاری سال و رونق تولید ملی تصمیمات مهمی اتخاذ شد که مهم ترین آن ملاقات و برگذاری جلسه با صاحبان اندیشه، تصمیم سازان و افراد موثر جامعه می باشد که در صورت تحقق هر یک از موارد فوق اطلاع رسانی خواهد شد.
در این جلسه من گزارش سایت الف درباره سرمایه دار ایرانی را بین اعضاء توزیع نموده و به نکات منفی این مقاله استناد نموده و از آقایان آل اسحاق ومیر محمد صادقی به علت مواضع صریح و روشن در رابطه با سرمایه و سرمایه دار تشکر نمودم و موافقت شد که در سمینار خرداد ماه بحث سرمایه و جایگاه و اهمیت آن نیز مورد بحث و بررسی جدی قرار بگیرد.
در این جلسه آمار صادرات سال ۱۳۹۰ ارائه شد که حاکی از صادرات ده میلیارد دلاری میعانات گازی و ۱۵ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی و ۱۸ میلیارد دلاری سایر محصولات (صنعتی و مدنی) داشت ضمناً به واردات ۱۰ میلیارد دلاری هفت قلم مواد غذایی از ده قلم کالای عمده وارداتی اشاره گردید که عبارتند از:
برنج، ذرت، دارو، کنجاله سویا، قند و شکر، گوشت و روغن می باشد و فروم برنامه ریزی جهت تأمین این اقلام وبا توجه به  نقش این مواد در سبد هزینه خانواده مقرر گردید. اتاق بازرگانی تهران طی نامه ای به وزیر محترم صنعت و تجارت و جهت تأمین اقلام اعلام آمادگی نماید.

 

از طرف دیگر خبرهای خوش از مذاکرات اولیه در استانبول با گروه ۱+۵ موجب امیدواری اعضاء هیئت ریئسه به کاهش تنش در روایط خارجی و تحریم ها شده است.

پس از پایان جلسه تا ساعت ۱۹ در اتاق به مطالعه سایت ها و روزنامه ها پرداخته و مصاحبه ام با روزنامه آرمان درباره نرخ ارز و قیمت نفت در بودجه سال ۱۳۹۱ را مطالعه کردم که متأسفانه خانم بختیاری که از خبرنگاران خوب اقتصادی می باشد در رابطه با سهم وزرات بهداشت از افزایش درآمد نفتی سال ۱۳۹۰ که حدود سه هزار میلیارد تومان می باشد، شش هزار دلار ذکر نموده بود که حتما برای خوانندگان هم عجیب به نظر خواهد رسید. در این ساعت عازم منزل شدم و در پای تلویزیون منتظر خبرهای مذاکرات استانبول بودم که خوشبختانه قیمت امیدوار کننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی