image

عاقد عروس و پسرم، در گوش نوه‌ام اذان گفت
ماه رمضان کم کم عادی و از سختی روزهای اول آن کاسته شده است. فضای کشور نیز تحت تاثیر این ماه از آرامش و متانت بیشتری برخوردار شده است. همچنین فرصتي فراهم شده است تا در ضيافت‌های افطاری دوستان و اقوام زيارت شوند. پنج‌شنبه جلسه کاری در وزارت نفت داشتم و در بازگشت خبردار شدم که فرزند دوم پسرم هادی متولد شده است. بنابراین سریعا خود را به بیمارستان بهمن رساندم.

image

به عروس و پسرم تبریک گفتم و نوه عزیزم را برای اولین بار در آغوش گرفته و نواي اذان را در گوشش زمزمه كردم. محل استقرار ما در بیمارستان بهمن به گونه‌ای بود که اتاق کناری ما خانم عفت مرعشی همسر آقای هاشمی رفسنجانی بستری بود. خوشبختانه ایشان یک وضعيت ناگوار را پشت‌سر گذاشته و با پیگیری پزشکان حالشان رو به بهبودی است.

image جمعه عصر که آقای هاشمی رفسنجانی به عیادت همسرشان آمده بودند از ایشان خواهش کردم برایش دعا و در گوشش اذان بگویند. آقای هاشمی با روی باز پذیرفت و دقايقي را در اتاق ما سپري كردند. در سالهاي اخير رفتار آقاي هاشمي بسيار تغيير كرده است. تيم حفاظتي ايشان هم در مراكز عمومي رعايت حال مردم را كرده و رفتاري مودبانه دارند. قطعا دعاي آقاي هاشمي بدرقه همه فرزندان ایران اسلامی خواهد بود و آرزويش امنيت، رفاه، معنويت و پيشرفت جامعه است. با وجود آنکه حال همسرشان هنوز خیلی مساعد نیست اما روحیه آقای هاشمی خوب بود و با لبی خندان و چهره‌ای بشاش اتاق را ترك كرد.
جمعه شب به همراه خانواده افطار دعوت يكي از اقوام همسرم بودیم و آنان را زیارت کردیم. مطالب خوبی در این مهمانی رد و بدل شد. چنین فرصت‌های معاشرتی باعث می‌شود از فضای مجازی کمی فاصله بگيريم و در دنياي واقعي زندگي كنيم.

image
قوه قضاییه کشور را قانونی اداره کند نه رفاقتی
شنبه ظهر در “رادیو گفت‌وگو” به همراه آقای مناقبی رییس جدید مجمع عالی واردات درباره “واردات‌زدگی اقتصاد ایران” بحث و گفت‌وگوای داشتیم. هر دو با این اصطلاح مخالف بودیم و قبول نداشتیم که اقتصاد مقاومتی به این معنی است که وارداتی به کشور انجام نشود. آقای پورابراهیمی نماینده مجلس هم كه به روی خط تلفن آمد، ابراز کرد که چنین برداشتی از اقتصاد مقاومتی درست نیست.
در این نشست اعلام کردم، آنچه که به اقتصاد و تولید کشور آسیب می‌رساند واردات رسمی نیست بلکه مشکل اصلی واردات غیررسمی و قاچاق است که کالاهای مشابه داخل را به کشور سرازیر کرده است. عکس هايي از يك محموله بزرگ به اصطلاح ته لنجي و يك گذر مرزي را به حاضرين نشان دادم تا گوشه اي از فاجعه را افشا كنم. متاسفانه حجم بسیار بالایی از کالا تحت عنوان مرزنشینی، کوله‌بری، ته لنجي و ترانزيت به کشور وارد مي‌شود و به تولید داخلی آسیب می‌رساند. درنهایت از نیروی انتظامی و قوه قضایی خواستم که به جای رفاقتی نظارت کردن، کشور را قانونی اداره کنند و از این نوع دلسوزی‌ها برای مرزنشینان دست بردارند.
جالب است زمانی که یک فرد از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی خط آمد، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر این که چرا با “ته لنجي” و كالاهاي ملواني برخورد نمی‌شود، اعلام کرد که این کار قانونی نیست ولی استان‌ها در اجرای آن کوتاهی می‌کنند و اجازه ندادند این قانون اجرایی شود.
به نظر ميآيد كشور ملوك الطوايفي اداره ميشود و مسئولان در استان‌هاي مرزي به دلخواه خود قوانين را تفسير مي‌كنند. تا روزي كه نتوانيم كشور را قانوني و نه رفاقتي اداره كنيم، امكان مبارزه با قاچاق و حمايت از توليد داخل به وجود نخواهد آمد.
اين روزها از یک‌طرف مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي اروپا آغاز شده و از طرف دیگر جام “كوپا آمریکا” در حال برگزاری است و همزمان مسابقات جام جهانی کشتی نيز آغاز شده و گاهي از سه كانال مسابقات مختلف در حال پخش است. برای دیدن مسابقات نياز به برنامه‌ریزی و هماهنگي با ساير اعضا خانواده است كه علاقمند به مشاهده سريال‌هاي رمضان هستند ولي تماشاي مسابقات زنده خصوصا كشتي لذت ديگري دارد و تلاش كردم كه حتما آنان را تماشا كنم.
شنبه شب مصاحبه‌اي با “رادیو اقتصاد” راجع به نفت و آینده آن داشته و دیدگاه‌های خود را در این زمینه گفتم.

image
احتمال اجرای پروژه‌های جدید در شرکت نفت
یکشنبه مصادف شد، با تغییر و تحول در هیات مدیره شرکت نفت و انتخاب آقای کاردار به عنوان مدیر عامل شرکت نفت بود. تماس‌های زیادی از مطبوعات و رسانه‌ها در این زمینه داشتم که هم پیگیر چرایی برکناری آقای جوادی بودند و هم ديدگاه من را درباره این انتصاب می‌خواستند. توضیح دادم که مطابق اساس‌نامه جدید شرکت نفت، لازم بود، هیات مدیره مسقل براي شركت نفت انتخاب شود و آنان مدیر عامل را انتخاب كنند، با توجه به استعفای آقای جوادی در دو نوبت، هیات مدیره شرکت نفت، آقای کاردار را انتخاب کرد. شاید این انتصاب از بهترین انتصابات شرکت نفت است، زیرا هرچند او مهندس نیست اما در زمینه‌های اداری و مالی، نفت، گاز، کالا و دفاتر خارج کشور يد طولايي دارد. به نظر من در سه سال اول دولت فعلی اولویت شرکت نفت بر پایان پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است و انشالله این پروژه‌ها تا پایان دولت به اتمام ميرسد، ولي قرار نیست به اين عملكرد اكتفا شود و لازم است پروژه‌های جدید در كشور اجرايي شود. آقای کاردار به قراردادهای جدید نفتی اعتقاد دارد و اراده جدي برای عقد قراردادهای موسوم به IPC, buy backو EPCF دارد. این موضوع در توسعه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی در ساير حوزه‌ها نيز تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت.
در این رابطه با روزنامه “دنیای اقتصاد” و “قانون” مصاحبه و این انتخاب را به معنی تغییر در اولویت‌های شرکت‌های نفت دانستم.
یکشنبه بعد از ظهر چند ملاقات کاری داشتم و پس از پایان آنها خود را به مجموعه انقلاب رساندم. در بین بازی والیبال افطار کردم.
امید به قهرمانی کشتی‌گران ایرانی در فینال مسابقات جام‌جهانی
امشب به دلیل مسابقه کشتی ایران و آمریکا هیجان زیادی داشتم. با توجه به این که کشتی در خاک آمریکا بود و این کشور یکی از تیم‌های مدعی در این زمینه است نگران بودم که قبل از جام جهانی نتوانیم مقام شایسته‌ای کسب کنیم و این موضوع در روحیه کشتی‌گیران ما تاثیرگذار باشد. اما خوشبختانه دلاور مردان ما توانستند این تیم را شکست و به فینال مسابقات جام جهانی راه یابند. با توجه به این که آقای خادم بردن روس‌ها را بهتر از آمریکایی‌ها بلد است امیدوارم که روز دوشنبه قهرمان جام جهانی کشتی شویم.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی