image

در این هفته یک روز درگیر همایش بین المللی قیر، روز دیگر درگیر مجلس شورای اسلامی و دو روزش هم درگیر جلسات مربوط به انتخابات اتاق بازرگانی بودم و فقط یک روز كاري داشتم آنهم بخاطر مهمانان خارجی بود.
اطمینان به خریداران قیر ایران در خصوص کیفیت آن
این هفته پیگیریهاي من و اتحاديه راجع به استاندارد اجباري” قیر صادراتی” به نتیجه رسید که به زودی ابلاغ میشود. ضمناً درخواست لازم به سازمان توسعه جهت ممنوعيت واردات V.R عراق نیز ارسال شد که اين دو اقدام سبب ارتقا کیفیت قیر صادراتی ایران خواهد شد. این دو، خبر خوبی بود که قبل از سمینار بین المللی قیر اعلام شد و خریداران قیر ایران را از کیفیت قیر صادراتی کشورمان تا حدودی مطمئن ساخت.
حملات در فضای مجازی در خصوص مصاحبه ام با روزنامه شرق
از حواشی این هفته حملاتی بود که در خصوص مصاحبه ای که با روزنامه شرق داشتم، به من صورت گرفت. این مصاحبه در رابطه با عدم استخدام جدید در وزارت نفت با توجه به سخنان آقای زنگنه مبني بر افزايش تعداد پرسنل شركت نفت ، در دولت نهم و دهم، از ۶۰ هزار نفر به ۱۲۰ هزار بود و من بار مالي اين تعداد نيرو را بر شركت نفت محاسبه كرده وآن را ١٢ هزار ميليارد تومان برآورد کرده بودم. با در نظر گرفتن میانگین ۵/۴ میلیون تومان متوسط حقوق برای هر پرسنل و با هزینه های جانبی، بیمه، از کار افتادگی و سایر هزینه ها، هزينه هر پرسنل را سالانه ۱۰۰ میلیون تومان اعلام كرده بودم. ولي در فضاي مجازي مدعي شده بودند كه من متوسط حقوق ماهانه نفتي ها را ٨ ميليون فرض كرده ام و حسابي به من تاخته بودند، در حاليكه منظورم اين بود كه قطعا با توجه به درآمد ٤ میلیارد دلاری شرکت نفت از محل ۵/۱۴ درصد صادرات نفت امكان جذب نيروي جديد را ندارد، زيرا حدود ٣ میلیارد دلار آن باید صرف هزینه پرسنل شرکت نفت شود و شركت نفت امكان هزینه برای توسعه، بازسازی و تعمیرات نخواهد داشت و لذا توقع داشتن استخدام نیروی جدید در شرکت نفت را غیر منطقی دانستم. جوسازی بسیاری علیه من صورت گرفت و با توجه به اینکه درگیر سمینار بین المللی قیر و همچنین انتخابات اتاق بازرگانی بودم، کمتر به فضای مجازی سر زدم ، نهايتا در روز سه شنبه تلاش کردم که برداشت غیر صحیح پرسنل نفت را اصلاح و با آنان همدردی کنم و خود را مدافع آنان بدانم، نه منتقد آنان.
شنبه به کارهای معمولی و نشست در رابطه با انتخابات اتاق گذشت. یکشنبه صبح نمایندگانی از يك موسسه معتبر مالی بین المللی ( دو دليجنت) به تهران آمده بودند تا در مورد بانكهاي ايران تحقيق كنند و فضای سیاسی – اجتماعی کشور را بررسي و احتمالا نقطه نظرات ایرانیان را راجع به آینده روابط ایران و غرب و سرنوشت برجام بدانند. گفتگوی خوبی داشتیم، اين شركت قرار بود با مسئولين بانك مركزي نيز ديدار داشته باشد، به نظرم اين شركت در باره خريد هواپيما يا قرار داد خودرو شركت هاي فرانسوي به ايران آمده بود تا در مورد فاينانس پروژه تصميم بگيرند، البته مذاكراتي كه با اين گروه قوي مالي دنيا داشتم من را جهت تهيه پاورپوينت سخنراني در كنفرانس بين المللي قير كمك كرد.

image
همایش بین المللی قیر
عصر یکشنبه عمده وقتم را با توجه به مباحث صبح، صرف تهیه پاورپوینت برای همایش بین المللی قیر کردم.
دوشنبه از صبح زود در هتل آزادی در همایش بین المللی قیر با حضور ۱۵۰ شرکت کننده داخلي وخارجي حضور يافتم .شرکت کنندگان خارجی از امارات، هند، عمان، مالزی، اندونزی، چین، پاکستان و سایر کشورها حضور داشتند و از من خواسته شده بود تا درخصوص مباحث بین المللی و آثار برجام بر صادرات فراورده ها به زبان انگليسي صحبت کنم. سخن گفتن راجع به برجام و آثار آن در اقتصاد و دیپلماسی که ایران برای عبور از مشکلات بانکی و مالی خود پیش می گیرد تا حدودی سخت بود. ولی به نظرم توانستم با ارائه پاورپویتی خوب، مطلبم را برسانم. در زمان استراحت همایش، برخی مهمانان از ارايه مطلب رضايت داشتند و خواستار دریافت فایل پاورپوینت بودند.
ظهر به دفتر برگشتم و خود را آماده کردم برای جلسه ای با حضور نمایندگان گروههای فعال در انتخابات اتاق تهران و شهرستانها. قرار بود ارزیابی از انتخابات داشته باشیم و برای تاثیر گذاری جدی بر انتخابات برنامه ریزی کنیم. این جلسه تا سلاعت ۵ بعد از ظهر به طول انجامید و تقسیم کار خوبی بین اعضاء صورت گرفت.
حضور در مجلس شورای اسلامی
سه شنبه صبح در یکی از نشستهای مربوط به انتخابات اتاق شرکت کردم و ساعت ۱۰ به مجلس شورای اسلامی رفتم. قرار بود برنامه تلویزیونی ملت، مناظره ای بین بخش خصوصی و اعضای کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس داشته باشد و در آنجا تبادل نظر داشته باشیم. در این نشست عمدتاً در خصوص «رگلاتوری» و نیاز به آن صحبت کردم. ولی اعضای کمیسیون انرژی که خیلی در این خصوص تخصص نداشتند مبحث را ادامه ندادند و گریز زدند به بحث خصوصی سازی و عمده بحث ها در این خصوص صورت گرفت. در مجموع باید بگویم که از این میزگرد تلویزیونی رضايت نداشتم .
حضور در مجلس اين حسن را داشت كه بسياري از دوستان مجلسی و همچنین آقاي دكتر آخوندي را زيارت كنم و با آنان گفتگوي كوتاهي داشته باشم. ناهار را با آقای دکتر عارف خوردم و ایشان را در جریان انتخابات اتاق گذاشتم و نظر ايشان را در خصوص مطلب يكي از رسانه ها مبني بر عدم موضع گيري شفاف درباره مسائل روز كشور و رفتن به مسير حداد عادل جويا شدم، که ایشان فرمودند اينها حاشيه است و تلاش مي كنند كه فراكسيون اميد را از كار تشكيلاتي و بلند مدت باز دارند و لذا توجهي به اين مباحث ندارم.
از مجلس راهي اتحادیه شدم تا به همراه اعضای هیئت مدیره اتحادیه در مجلس ختم والده آقای خسروجردی(رئیس سابق هیئت مدیره) در مسجد جامع نارمک شرکت کنم تا به ايشان دلداري داده و علو درجات را براي آن مرحومه مسئلت نمايیم. با توجه به اینکه روز طولاني و خسته کننده ای داشتم از آنجا مستقیم به منزل رفتم تا كمي استراحت كنم و شب حضور پرنشاطي در فوتسال داشته باشم، اتفاقا اين هفته خوش درخشيدم وگلهاي زيبايي به ثمر رساندم و از بازي ام رضايت داشتم .
نشستهای فشرده در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی
چهارشنبه دیرتر از حد معمول به دفتر رفتم و از صبح با عده ای در تماس بودم و در تلاش برای حضور فعال در انتخابات اتاق و بعد از ظهر هم در دفتر میزبان همه دست اندرکاران تیم انتخاباتی آقای شافعی بودم و مجدداً ارزیابی از انتخابات صورت گرفت. علی رغم اینکه گزارشات مثبت است و هماهنگی خوبی در شهرستانها ایجاد شده و سبد رأی مناسبی در تشکلها داریم، باز هم برخی از دوستان بد بین هستند و من را متهم به خوشبینی می کنند .
خوشبختانه پنجشنبه و جمعه نيز این نشستها ادامه پیدا کرد و توانستیم بصورت جمعی ارزیابی مورد به مورد اتاقها و تشکلها را داشته باشیم و عصر جمعه همه ده نفر فعال در ستاد انتخابات به این جمع بندی رسیدند که با توجه به موجی که در چند روز گذشته در تشکلها و همچنین شهرستانها به نفع آقای شافعی ایجاد شده است، احتمال پیروزی نامزد ما در انتخابات بیش از ۷۰ درصد خواهد بود و اگر اتفاق خاصی در این دو روز نیفتد و جلسات روز و شب شنبه با شهرستانها و روز رأی گیری کنترل شود پیروزی ایشان قطعی خواهد بود.
اصول حاکم بر اتاق بازرگانی
در رابطه با انتخابات اتاق به چند اصل اعتقاد دارم:
۱-شخص کاندید حتماً باید فعال بخش خصوص باشد و سابقه حضور در این بخش را داشته باشد و دارای کارت بازرگانی باشد و خود نیز تاجر و تولید کننده موفقی باشد. نمیشود تعدادی افراد موفق جامعه، جمع شوند و سازمانی ناموفق را سامان بدهند و رئیسی را که خود سابقه بخش خصوصی ندارد یا موفق نبوده است را برای ریاست انتخاب کنند.
۲- اعتقاد دارم که صداقت گمشده اتاق می باشد. جمله معروفی از «وارن بافت» هست که می گوید برای بکارگیری نیروها، هوش و انرژی آنان بسیار مهم است. ولی صداقت عنصر مهمتری است که در صورت نبود آن، هوش و انرژی سبب ویرانگری خواهد شد.
۳- اعتقاد دارم رئیس آینده اتاق در صورتی که نتواند فضای فعلی را تلطیف کند، اپوزسیونی که هم اکنون در اتاق شکل گرفته حتما اتاق را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد ساخت و دخالت سایر سازمانها در اتاق افزایش خواهد یافت و اعتبار و آبروی اتاق بازرگانی به شدت لطمه خواهد خود. لذا حتما این شخص نباید سیاسی باشد و اتاق را نردبان پیشرفت و ترقی خود ننماید و نقطه ضعفی هم نداشته باشد تا بتواند با قدرت به كار خود در اناق ادامه دهد.
۴- اعتقاد دارم مهمترین وظیفه رئیس آینده اتاق ارتقا جايگاه اتاق با استفاده از ظرفیت همه هیئت نمایندگان و فعالین بخش خصوصی مي باشد.
۵- رئیس آینده اتاق حتماً باید به کمیسیون اتاق بعنوان بازوی تخصصی و اتاق فكر بها بدهد و اختیارات کمیسیونها را افزایش و بودجه و امکانات مناسب را در اختیار آنان قرار دهد. در وضعیت فعلی کمیسیونهای اتاق به شدت تضعیف شده و فاقد کارآیی و اثر بخشی در اقتصاد ملی می باشند.
۶- مجدداً تاکید می کنم که قانون گرایی در رئیس آینده اتاق باید اصل باشد. متاسفانه کسانی در اتاق حضور دارند که شرایط حضور را ندارند. تشکلهایی به عضویت اتاق درآمده اند که کار آنان هیچ سنخیتی با اتاق ندارد و بی قانونی های بسیاری در عملکرد اتاق دیده می شود که ضروری است هرچه سریعتر همه فعالیتها در مسیرقانون قرار گیرد . قانونگرایی، صداقت و سلامت مهمترین شاخصهای رئیس آینده اتاق ایران بايد باشد.
۷- ریاست آینده اتاق ایران باید استقلال اتاق را حفظ کند و اتاق را بعنوان قوه چهارم در کشور به رسميت بشناسد ، مطالبه گری را از قوای سه گانه کشور در سرلوحه خود قرار دهد. ضمن اینکه تعامل سازنده با قوای سه گانه داشته باشد.

image
تولد علی رضا
جمعه شب تولد ۱۳ سالگی نوه ام علی رضا بود و برای همین مراسمی در رستوران «اسپیئو پالادیوم» گرفتیم که با حضور اعضای خانواده،حسابی به بچه ها خوش گذشت.

والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی