306

این هفته نسبتا آرام و فضاي داخلي و بین‌المللی عادی بود. مهم‌ترین بحث‌ بين المللي این روز‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و نهایی شدن کاندیداهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بود.
آرزوی سلامتی برای رییس اتاق ایران
موضوع مهمی که براي بخش خصوصی خبر ساز شد، خبر بیماری قلبی آقای جلال‌پور رییس اتاق ایران بود که باعث تاسف بسیار شد. امید است ایشان که در یکسال و نیم گذشته صادقانه تلاش فراواني كرد تا برای بخش خصوصی موثر و ياور باشد، هر چه زودتر سلامتی کامل خود را به دست آورد.
اغاز ليگ فوتبال و لباس كاروان المپيك در اين هفته فضاي مجازي را فعال و انتقادات عزيزان باعث تغيير لباس ورزشكاران شد. این موضوع در نوع خود جالب بود و انتقادپذيري كميته المپيك قابل تقدير است.
از شنبه بیشتر وقتم صرف امور جاری شد. مذاکراتی که در یونان انجام داده بودم را پیگیری کردم. اگرچه کار با یونانی‌ها سخت است اما فرصت‌هايي برای همکاری وجود دارد. چند پیشنهاد آماده و برایشان ارسال کردم.
بازگشایی دفتر عمان
دفتر عمان بعد از مدت‌ها پیگیری، سرانجام با فعال شدن حساب بانكي آغاز به كار كرد. اينكه بالاخره موفق به عملياتي كردن شرکت در عمان شديم باعث خوشحالي است ولي كم كاري و تنبلي عماني‌ها به شدت آزار دهنده است. امیدوارم اين دفتر به لحاظ نقل و انتقال پولی و تجارت با شرق آفریقا موفق باشد و جایگزین خوبی برای دفتر دبی شود.
جمعه و دوشنبه شبكه افق مناظره مربوط به برجام را كه با حضور آقايان دكتر آرمان، دكتر سياح و اينجانب در ماه رمضان برگزار شده بود پخش كرد. دوستان زيادي در اينستاگرام و تلگرام ابراز نظر كرده و مرا مورد تفقد قرار دادند.
برایم جالب بود که برخی از دوستان به گلایه من از برخی افراد اصول‌گرا مبنی بر این که به اسم ارزش‌ها از ادامه جنگ با عراق ، بنزین پتروشیمی، سامانه هوشمند سوخت و ادامه تحریم‌ها دفاع می‌کنند واكنش مثبت نشان دادند و بعضي ديگر از حمایت‌های من از برجام و عملکرد تیم دیپلماسی و اختيارات محدود آنان خشنود بودند. البته چند نکته را نیز گوشزد کرداند که تلاش می‌کنم در مناظره هاي بعدي مد نظر قرار دهم.
تداوم جلسات با هیات نمایندگان دوره قبل اتاق تهران
سال گذشته با توافق گروههاي فعال در انتخابات اتاق ، نشستی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در دوره هاي قبل داشتیم و توافق شد كه این نشست‌ها امسال نيز ادامه یابد . با هماهنگي دوستان مقرر شد در هفته آینده، اولین نشست در سال ۹۵ را برگزار کنیم. بنابراین دعوت‌نامه جلسه را ارسال كردم و موضوع جلسه را «چگونگی خروج از رکود» قرار داديم . امیدوارم با حضور پررنگ اين عزيزان فرهيخته بتوانیم راهکار مناسبي ارائه دهیم.
جلسه‌ای نیز با یک تاجر ایتالیایی داشتم که علاقه‌مند به خرید محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی است. اطلاعات لازم رد و بدل شد و احتمال عملياتي شدن آن زیاد است.
ادامه پیگیری امور کنفرانس بین‌المللی نفت
سه‌شنبه بعداز ظهر جلسه‌ هیات مدیره اتحاده صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی را داشتم. موضوع اصلی آن «کنفرانس بین المللی نفت» و جلسات با شورای گفت‌وگو و کمیته ماده ۷۶ درباره چالش‌های اعضای تشكل هاي نفتي بود. درباره سخنرانان کنفرانس و ميزگرد تبادل نظر كرديم تا در روزی که بحث‌ها تجاری مطرح خواهد شد حضور پررنگي داشته باشيم. ضمنا گزارشی درباره پیگیری‌ مشکلات مرتبط با گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد.
ازمدت‌ها قبل بنا بود برای انجام و پيگيري چند کار، سفري به دبی داشته باشم، بنابراین چهارشنبه صبح با پرواز ماهان عازم دبی شدم.
خوشحالی اماراتی‌ها ازشلوغی‌های ترکیه
هرچند اکنون اوضاع اقتصادی دبی مطلوب نیست و در چند ماه اخیر قیمت املاک ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، ولي اماراتي‌ها اميدوارند باعث گسيل توريست‌ها به دبي و فرار سرمايه‌ها به اين كشور باشد، و روزنامه هاي امارات از مهاجرت حداقل ٣٥٠٠ نفر ميليونر ترك به امارات سخن گفته اند و انتظار دارند منابع زيادي به سوي امارات روانه شود. در ماه‌های اخیر امارات هیچ محدودیتی برای ورود پول نقد از روسيه و كشورهاي آسياي ميانه به کشور خود نداشته و جالب است كه گمرک اين كشور موظف بوده در چهار دقيقه اين افراد را ترخيص کند، اكنون منتظر ميليونرها و ميلياردرهاي ترك هستند و با وجود نامساعد بودن بازار املاك ساخت وساز برج شروع شده و فقط در اطراف دبي مال ده برج در حال ساخت است.
دبي از سال ٢٠١٧ پنج درصد به عنوان ارزش افزوده و پنج درصد از درآمد مجموع ماليات دريافت خواهد کرد و ديگر دبي بندر آزاد نخواهد بود.
با توجه به تعطیلی شنبه تا یکشنبه در دبی خواهم ماند و یکشنبه به تهران بازخواهم گشت.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی