تولد ۵۵ سالگی – دی ماه ۹۳

بسمه تعالی
پایان این هفته مصادف شده با چشن های آغاز سال میلادی و جشن های هفته ولایت و  به علت تقارن این ایام با تعطیلات ، فضای بین المللی ارام است ولی سقوط سومین هواپیمای مالزیایی تبدیل به یک معما شده. بحران داعش وهیجان قیمت نفت تا حدودی فروکش کرده ، در داخل نیز با وجود برگذاری مراسم ۹ دی فضا هیجانی نیست وتلاش رادیکال ها برای بهره برداری حداکثری از این مراسم به جایی نرسیده وانتقاد به عملکرد صدا وسیما در این حادثه بلند است وعلی مطهری خواستار رسیدگی ومحاکمه حصر شدگان شده ومصوبه شورای امنیت را موقتی دانسته وخواستار دخالت قوه قضاییه شده است .


سید حمید حسینی در حال توضیح در مورد تفریغ بودجه سال ۹۲ اتاق بازرگانی تهران

دستور جلسه این ماه هیئت نمایندگان اتاق تهران تصویب “تفریغ بودجه سال ۹۲ “و گزارش  “ریاست سازمان توسعه تجارت”  درباره چالش های رابطه با روسیه می باشد ، در جلسه هیئت رئیسه و روسای کمیسیون پیشنهاد شده بود که دفاع از تفریغ به من واگذار شود . لذا من از قبل اطلاعات کامل و دقیقی از صورت هزینه ها، سفرها ، کارهای مطالعاتی ، حقوق پرسنل و مشاورین و اسناد مربوط به کمک به تشکل ها را جمع آوری کردم واماده ارایه ان بودم،
ولی شب گذشته تصمیم گرفتم که فضای نشست را تغییر دهم و از هیئت نمایندگان خواهش کنم به خاطر عملکرد خوب و درخشان اتاق در سال ۹۲ ، اعتمادی که به هیئت رئیسه وخزانه دار دارند ، در جزئیات حسابها وارد نشده و به هیئت سلامت مدیران  اتاق و گزارش حسابرس  رسمی اعتماد کنند و تفریغ را تایید کنند ، توضیح دادم  که هزینه های اتاق در چهارچوب بودجه مصوب بوده  و با وجود اینکه هیئت نمایندگان اجازه هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومان را به هیئت رئیسه داده بود فقط  کمی بیش از۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و درآمد اتاق تهران از ۲۸ میلیارد تومان بیش بینی شده  به ۴۶ میلیارد تومان رسیده و بیش از هفتاد میلیارد تومان نیز به اتاق ایران پرداخت شده است و این عملکرد قابل تقدیر می باشد تا نقد واین شعر راخواندم :
یارا بهشت صحبت یاران همدم است.
به علت همراهی ، همکاری و تلاش موفق هیئت نمایندگان در۴ سال گذشته اتاق را بهشت زمینی فرض کرده و از عملکرد هیئت نمایندگان واتاق تقدیر کردم و خواستار حمایت با رای بالا از تفریغ بودجه اتاق شدم که خوشبختانه با اکثریت ۹۵ درصدی به تصویب رسید.
در این جلسه یک گزارش مفصل و کارشناسی درباره روابط با روسیه توسط آقای افخمی راد ریاست سازمان توسعه ارائه گردید که با تذکرات اعضاء و پیشنهادات آنان تکمیل شد و امید است در سفر هفته آینده پوتین به ایران موانع توسعه روابط تجاری دو کشور برطرف گردد.
در این جلسه امکان سخنرانی دکتر معظمی فراهم نشد وبا مهندس بهرامن قرار گذاشتیم که هییت رییسه را مجاب نماییم که یک جلسه فوق العاده درباره بازار نفت برگزار نماید تا مردم واعضاء در جریان تحولات این بازار قرار گیرند.اغلب مدیران اتاق وتمامی اعضاء هیئت رئیسه از دفاع خوب من از عملکرد اتاق تشکر نموده وان را روحیه بخش دانستند .
سخنرانان جلسه اقایان مهندس پورقاضی ودکتر مرسل صدیق بودند که دغدغه های خود را بیان نمودند. اقای پورقاضی از رواج خشونت در محیط های کاری انتقاد وان را به روابط خانوادگی ربط داد واقای صدیق که از علاقمندان به تشکیل اتاق فکر در اتاق ودولت می باشد از عملکرد اتاق تهران تقدیر نمود ودیدگاههای خود را درباره اتاق بیان نمود .
پس از جلسه در محل اتاق جلسه کمیته اتاق با حضور نمایندگان ۴ گروه تشکیل شد ودرباره اصول و ضوابط همکاری بحث وتبادل نظر شد شد و بیشنهاد کمیته وفاق ارائه شد و مقرر شد که نمایندگان گروهها با اعضا خود مشورت کنند و در صورت موافقت اعضا با اختیارات کامل در جلسه اینده حضور یابند  و با توجه به معیارها و فرآیند طراحی شده لیست واحد اصلاح طلبان نهایی گردد
. پس از جلسه یک مقاله درباره اتاق مطلوب  به رشته تحریردرآورم و ان را برای   چند نفر از دوستان ارسال کردم ، با راهنمایی این عزیزان  مقاله جالبی شد و احتمالا شنبه در دنیای اقتصاد چاپ خواهد شد و منتظر اظهارنظر دوستان همفکر و منتقد هستیم و این مقاله می تواند مبنایی برای پرسش از سایرگروهها برای ارایه عملکرد باشد .

نهمين همايش سالانه اتحاديه صادركنندگان نفت، گاز وپتروشيمي ايران ٩ دي ماه ١٣٩٣

نهمين همايش سالانه اتحاديه صادركنندگان نفت، گاز وپتروشيمي ايران در تاريخ سه شنبه ٩ دي ماه ١٣٩٣

امروز سه شنبه ۹ دی، نهمین همایش سالانه اتحادیه  صادر کنندگان  نفت ، گاز وپتروشیمی در محل سالن صداوسیما از ساعت ۱۵برگزار میگردد ، باوجود اینکه پانل من بعدازنماز مغرب می باشد ولی لازم دانستم که از آغاز در جلسه حضور داشته  و پذیرای مهمانان اتحادیه باشم. در این مراسم سخنان آقایان چگینی ،مهندس سجادی، دکتر معظمی ومهندس خسروتاج کاربردی ومفید بود. اعضا از شرکت در همایش و آشنایی با نقطه نظرات سخنرانان رضایت داشتند . به بیشنهاد من  کمیسیونها اتحادیه ها چالش ها و سوالات خود را در موضوعات مختلف که با حوزه کاری سخنرانان  ارتباط داشت جمع بندی  کرده بودند و مجری قبل از سخنرانی مدعوین سوالات را مطرح و خواستار پاسخگویی آنان میشد که نسبتاً موثر بود و مراسم صرفا سخنرانی وتشریفاتی  نبود و مطالب سودمند بود .
در هنگام برگزاری مراسم دقایقی با رادیو اقتصاد درباره همایش و اوضاع بازار جهانی نفت و اقتصاد داخلی مصاحبه کردم و سپس با تلفن در میزگرد رادیو گفتگو که با حضور آقای مهندس ثروتی از مجلس درباره بودجه سال ۹۴ شرکت کردم و برخلاف ایشان که معتقد بود باید قیمت نفت در بودجه کاهش یابد من موافق نبودم و دیالوگ تندی بین من و ایشان درباره بودجه و بازار نفت در گرفت وهرکدام بر نقطه نظرات خود تاکید گردیم . ضمنا با خبرگزاری ایلنا و آنا درمورد مسائل اقتصادی گفتگو داشتم .
پس از نماز مغرب، همایش باسخنرانی مهندس خسروتاج  در تشریح برنامه های وزارت صمت برای توسعه تجارت در ۶ راهبرد ادامه یافت وسپس میزگردی ( پانل ) با حضور نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق ، گمرگ ، استاندارد ، بورس کالا وانرژی ورئیس اتاق تهران برگزار شد که مدیریت ان با حقیر بود ومن در ابتدا تحلیلی از بازار نفت واقتصاد کشور ارایه دادم که مورد رضایت اعضا وهیئت رئیسه قرار گرفت ، تلاش شد که سوالات اعضاء از شرکت کنندگان پرسیده شده وکامی در جهت بهبود امنیت اقتصادی ورونق بر داشته شود . امشب مهندس زنگنه در محل باشگاه نفت مدیران مسئول نشریات تخصصی نفت را همراه با شام دعوت کرده بود ومن که مدیر مسئول نشریه فارسی وانگلیسی “دنیای انرژی ” هستم نتوانستم شرکت کنم .
چهارشنبه صبح دیرتر ازمعمول از منزل خارج شدم و ابتدا در محل کنسرسیوم انرژی حاضرشدم و سپس عازم اتاق شدم و چند ملاقات را انجام دادم و بعدازظهر در جلسه هیئت اجرایی انتخابات انجمن مدیران حضور یافتم و تا دیروقت درباره انتخابات اتاق تهران و شهرستانها مذاکره و تبادل نظر شد.
چهارشنبه شب را بافوتبال به پایان رساندم و زدن بیش از ده گل باعث شد تا بارضایت به خانه برگردم ، پنجشنبه مراسم جشنی زنانه  به مناسبت این ایام ومستقر شدن دختر کوچکم زهرا در منزل  جدید داشتیم که اغلب دوستان واقوام در ان شرکت کردند و مجبور بودم تا دیر وقت در بیرون از خانه بمانم .  اصرار من مبنی بر نگرفتن جشن تولد فایده ای نداشت و جمعه شب بچه ها این مراسم را برگزار کردند وبا انواع کادو من را شرمنده کردند کادو گرفتم  ، بالاخره از ۵۵ عبورکردم ولی باور ندارم.

والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی