423

امضا لوح یادبود “بنیاد خیریه مهرانه قلب سفید” مجموعه سعدآباد تهران

 

آشتی ترکیه و روسیه و تبعات اقتصادی آن برای ایران
در حالی که در شب‌های احیا به طور معمول باید هیجانات و تنش‌های سیاسی و اقتصادی کند، اما شاهد شدت گرفتن حملات تروریستی گروهک داعش در ترکیه و افغانستان هستیم. از طرف دیگر آشتی ترکیه و روسیه باعث تغییرات در محیط سیاسی و اقتصادی منطقه خواهد شد . این آشتی نشان داد که بخش خصوصی ترکیه چقدر قدرتمند است و می‌تواند دولت را برای دسترسی به بازار روسیه مجبور به آشتی کند و از منافع سیاسی کشورشان عبور کنند. عذرخواهی ترک‌ها از روسیه باعث می‌شود مجددا تجار ترک به بازار روسیه بازگردند و شانس ما برای تصاحب این بازار کاهش یابد. البته در همین مدت اقدامات مثبتی برای رفع موانع گمرگی، استاندارد، قرنطینه نباتی وزیر ساخت های حمل ونقل صورت گرفته و توسعه روابط ایران و روسیه امکان پذیر است.
در این هفته “آولین تافلر” نویسنده آمریکایی کتاب “موج سوم” درگذشت. این کتاب در ایران به شدت مورد اقبال قرار گرفت و سال‌ها دیدگاه‌های مطرح شده در آن مورد بحث و گفت و گو در محافل دانشگاهی و سیاسی بود. این کتاب در تغییر نگرش‌ها در میان بنگاه‌ها و فعالین اقتصادی کشور موثر بود، خدایش بیامرزد.
نقطه ضعف دولت روحانی به نقطه قوت آن تبدیل شد
حاشیه بزرگ هفته گذشته تا امروز تغییر مدیران عامل سه بانک بزرگ و صندوق توسعه ملی بود. اگرچه رقبای سیاسی دکتر روحانی قصد داشتند از این موضوع برای تضعیف پایگاهش استفاده کنند ولی نقطه ضعف دولت تدبیر و امید در انتصاب مدیران ناکارآمد وضعیف به نقطه قوت تبدیل شد و مدیرانی صالح و کارآمد به روی کار آمدند.
همچنین تغییرات در صندوق توسعه را ملی را مثبت می‌دانم. معتقد هستم این صندوق که وظیفه اصلی آن توانمدسازی و حمایت از بخش خصوصی بود در سال‌های اخیر نتوانست کار خود را به درستی انجام دهد. امیدوارم تیم جدید بتواند با تغییر در نگرش‌ها و رویکردهایش نقش خود در توسعه اقتصادی کشور را ایفا کند .سه‌شنبه روز پرکاری بود. ابتدای صبح جلسه‌ای با امور مالی شرکت نفت داشتم. سپس در جلسه هیات مدیره اتحادیه شرکت کردم ، موضوع آن تصویب صورت‌های مالی مجمع اتحادیه برای روز یکشنبه بود. سپس خود را برای حضور در جلسه‌ای با مدیر عامل شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی رساندم. در این جلسه در رابطه با همکاری با یکی از شرکت‌های بزرگ کشتی‌رانی آلمانی گفت‌وگو و مذاکره کردم.آین هفته چندین مصاحبه درباره عملکرد صندوق توسعه ملی، قراردادهای جدید نفتی، راههای افزایش صادرات غیر نفتی وچالش های صادرات به عراق انجام دادم.
سه درخواست از آقای هاشمی رفسنجانی

422
شنبه شب در مراسم افطاری خانوادگی به میزبانی آقای هاشمی شرکت کردم، امسال با توجه به بیماری عفت خانم مرعشی وبستری شدن ایشان قرا بود برگزار نشود ولی به شکرانه بهبودی ایشان وعلاقه خانواده به عیادت از ایشان مجددا این افطاری هماهنگ شد و فرصتی فراهم شد تا در سفره افطارسه موضوع را با ایشان مطرح کنم. ا- از ایشان دعوت کردم تا در کنفرانس بین‌المللی نفت که توسط تشکل های بخش خصوصی در مهر ماه برگزار می‌شود به عنوان سخنران افتتاحیه حضور پیدا کنند. ۲- درخواست کردم به دولت توصیه کنند تا در مورد پرداخت بدهی‌های خود به نظام بانکی اقدام کند و با توجه به اصل ۴۴ که برخی بانک‌ها را دولتی اعلام کرده است ،بیشنهاد دادم تا ۵۱ درصد از سهام بانک‌های ملی، سپه، صنعت و معدن، بیمه ایران را نزد خود نگه دارد و مابقی را به عنوان پرداخت بدهی واگذار کند. به این ترتیب هم دولتی بودن این بانک‌ها وبیمه حفظ می‌شود و هم بدهی دولت پرداخت می‌شود. ۳-ابا توجه به تغییرات صندوق توسعه ملی از ایشان استد عا کردم برای حمایت از بخش خصوصی وتحقق فاینانس از خارج این صندوق بخشی از منابع خود را در یکی از بانک‌های خارجی سپرده‌گذاری کند تا امکان تضمین برای فاینانس‌های ایرانی فراهم شود.
کیسه‌دوزی برخی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاران خارجی
آخر هفته جلسه‌ای با یک هیات ترک داشتم که توسط یک شرکت فنی و مهندسی برای برای اجرای یک پروژه بزرگ دو میلیارد دلاری دعوت شده بودند. از آنها خواسته شده بود که ۱٫۵ میلیون دلار پرداخت کنند تا قرارداد دو میلیارد دلاری برای خاک‌برداری پروژه امضا شود. اسناد را که بررسی کردم به نظر واقعی نبود، بنابراین با آقای دکتر کاشان تماس گرفتم و از او پرسیدم آیا چنین پروژه‌ای در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد؟ ایشان هم موضوع را مشکوک دانست. به سرمایه‌گذاران ترک توصیه کردم احتیاط کرده و از ورود به این قرارداد منصرف شود. من سعی می‌کنم اسناد این شرکت را برای بررسی به مسئولان ذی‌ربط ارسال کنم.
مراسم افطاری و گل‌ریزان برای کودکان کار

431

جمعه شب هم مهمانی افطار بود و همزمان با آن دخترم ودوستانش که موسسه خیریه مهرانه قلب سفید را راه‌اندازی کرده اند، مراسمی فرهنگی و هنری را تدارک دیده و گل‌ریزانی را برای کودکان کار پیش‌بینی کرده بودند. برنامه مورد استقبال مهمانان و دوستانم که از اتاق بازرگانی در این مراسم حضور یافته بودند، قرار گرفت. شرکت‌کنندگان در مهمانی حدود ۴۰۰ میلیون تومان به این موسسه کمک کردند و قرار است با هدایت خانم دانشور این پول برای ارائه خدمات آموزشی به کودکان کار در منطقه ۱۸ تهران هزینه شود وگامی باشد در جهت کاهش ناملایمات کودکان کار ایرانی وافغانی
از آقایان پورفلاح، صدیق، بهزادیان،ترک نژاد،مسعود حجاریان،کفاشیان، حریری، موحد، حسابی، پروین، اکبریان، محسنی، عباسی، پورقاضی ، اکبریان، نقیب و خانم دانشور و سایر دوستانی که از اتاق و اتحادیه در این جلسه حضور پیدا کردند تشکر می‌کنم.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی