537

533
536

چهارشنبه بی‌نظیر و متفاوت
روزنوشت را از آخر هفته و چهارشنبه فوق‌العاده آغاز مي‌كنم كه نيمه شبش شاهد پیروزی دلاورمردان فوتسال ایران در مقابل برزیل بوديم و تیم فوتسال ایران با اقتدار و هماهنگی بسیار بالا توانست تیم پرآوازه برزیل را شکست دهد و به مرحله نيمه‌نهایی صعود کند.
بعد از ظهر هم تیم پرسپولیس که تاکنون در اصفهان موفق به شكست تیم سپاهان نشده بود، با یک بازی جاندار و تهاجمي موفق به پیروزی در مقابل این تیم شد . از دیگر اتفاقات خوب امروز، ‌شرکت کردن در جشن آغاز تحصیل دانش‌آموزان کار بود که به همت «انجمن مهرانه قلب سفید» با مدیریت دخترم زهرا در برج میلاد برگزار شد. شور و شوق بچه‌ها همه را به هیجان درآورده بود. در نهایت بچه‌ها آرزوهای خود را بر روی بادبادک‌ها نوشتنه و به آسمان فرستادند.

538
گشایش در گره‌های کاری
دو اتفاق خوب دیگر امروز باز شدن گره از دو معامله تجاري بود كه در سه ماه اخير همه را نگران كرده بود. يك محموله بزرگ قير صادراتي به غرب آفريقا صادر كرده بوديم و درحالی که كالا به مقصد رسیده بود خریدار در پرداخت باقيمانده وجه و دريافت اسناد به علت درگيري انتخابي در گابن امتناع می‌کرد. خوشبختانه امروز وجه حواله و یکی از نگرانی‌ها برطرف شد. از سوی دیگر یک محموله بزرگ فراورده‌‌های نفتی صادر کرده بودیم ولی بیش از ۶۰ روز در کشتی خریدار باقي مانده بود (به علت پر بودن مخازن در فجيره) و پرداخت وجه به مشكل برخورده بود. خوشبختانه این معضل نیز حل و با آرامش هفته را به پايان بردم.
سه‌شنبه مصادف با عید غدیر و عید ولایت بود و از صبح عید دیدنی داشتيم. بعد از ظهر نیز در مراسم نامزدی دختر یکی از دوستانم شرکت کردیم و در شادی این زوج و خانواده‌هایشان شریك بودیم.
من شنبه عصر از سفر پنج روزه به رفسنجان بازگشتم و يكشنبه را درگير جلسه مذاكره با خريدار فرآورده‌های نفتي به مقصد يكي از كشورهاي جنگ زده منطقه بودم. نهايتا یکشنبه را با والیبال خوب و با نشاط پشت سر گذاشتم. دوشنبه در جلسه‌ هيات اجرايي انجمن مدیران گزارشي از انتخابات اتاق ايران و نقش انجمن ارايه كردم و دوستان درباره ضرورت اصلاحات در اتاق ديدگاهايشان را مطرح كردند. در اين هفته ديداري هم با دكتر حميد پورمحمدي معاونت توليد سازمان برنامه و از مديران با تجربه و خوشنام كشور داشتم و در رابطه با برنامه ششم و لزوم تاكيد بر نظام رگلاتوري وكمك به تامين مالي پروژه‌هاي بخش خصوصي از منابع خارجي و صندوق توسعه ملي گفت‌وگو كرديم. ايشان ضمن استقبال عنوان کرد كه دولت يك كارگروه سه نفره متشكل از ايشان، آقاي خزايي از وزارت اقتصاد و آقاي تهرانفر از بانك مركزي تشكيل داده و پیشنهاد داد که از طریق شورای گفت‌وگو و یا به طور مستقیم با این کارگروه تماس و جلسه داشته باشیم و با همکاری این عزیزان پیشنهادات خود را در دولت مطرح کنیم تا بتوانیم برای فاینانس پروژه‌های پایین دستی نفت و گاز اقدام کنیم.

539

سه شنبه جلسه‌ای را در «ستاد توسعه روابط با عراق» داشتيم که طی آن درباره همکاری با یکی از کشور‌های همسایه با اقاي رستم قاسمي همفكري وتبادل نظر كرديم . امیدواریم بتوانیم بخشی از بازار كشور يمن را برای فراورده‌های نفتی ایران در اختیار بگیریم.
طبق معمول چند مصاحبه داشتم که مطلب میادین مشترک نفتي و گازي با روزنامه آرمان از اهميت بيشتري برخوردار بود و اعلام کردم که ما ۲۸ میدان مشترک با کشور‌های همسایه داریم که بیشترین آن با عراق و امارات است و فقط اكنون در ۱۰ میدان مشترك فعال هستیم و متاسفانه از۱۵۷ میلیارد بشكه نفت قابل استحصال ۸۵ میلیارد بشكه ان در میادين مشترک قرار دارد و از ۳۴ تریلیون متر مکعب گاز قابل بهره برداري ۱۴ میلیارد متر مکعب آن در میادین مشترک قرار دارد و شديدا گاز فراره و توسط همسايگان خصوصا قطر و عربستان غارت مي‌شود و ما به علت کمبود منابع مالی و تکنولوژی نتوانسته‌ایم از این ذخایر استفاده کنیم. مصاحبه‌ای نیز با رادیو اقتصاد درباره صادرات گاز داشتم و وضعیت تولید گاز در پارس جنوبي را توضيح دادم و اولویت کشور در بخش گاز را تشريح كردم.
اتحاد بین مذاهب اسلامی
سخنان رهبری در روز عید غدیر به خصوص درباره عدم توهين به رهبرن اهل سنت راهگشا و استراتژيك بود و این رویکرد می‌تواند اختلاف بین مذاهب جهان اسلام را به حداقل برساند و از تندروی‌های در داخل کشور نيز بكاهد.موافقت خزانه داري امريكا با فروش هواپيما به ايران توسط بوئينگ و ايرباس پلي خواهد شد براي ورود ساير شركت‌هاي بزرگ و بانك‌ها به كشور و بايد آن را همزمان با سفر رييس جمهور به نيويورك به فال نيك گرفت و اميدوار بود كه با ادامه ديپلماسي كشور از ظرفيت‌هاي دنيا در توسعه اقتصاي كشور بهره ببرد و هر روز شاهد گشايش جديدي در روابط بين الملل باشيم .
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی