375

با پایان یافتن ماه صفر و حلول ماه ربیع الاول، هفته را با نشاط و انگیزه بیشتری شروع کردم. شرکت در کنفرانس بین المللی پتروشیمی ایران اولین برنامه این هفته‌ من بود. با بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در آژانس وسازمان ملل، دیپلماسی کشور به موفقیت چشمگیری دست یافت و منتقدین دولت را که با اطمینان از شکست سخن می‌گفتند آچمز کرد. با اتمام بن‌بست هسته‌ای، کشور از وضعیت رکود خارج ومسیر توسعه هموار خواهد شد.
*ترفند آمریکایی‌ها برای ممناعت حضور اروپاییان دربازار ایران

376
کنفرانس پتروشیمی در محل سالن صدا و سیما برگزار شد که این سالن برای همایش‌های پرجمعیت با معضل پارگینک روبرو است. سالن اصلی مملو از جمعیت بود و شرکت کنندگان را به سالن‌های جنبی هدایت می‌کردند. بیش از هزار نفر در این کنفرانس شرکت کرده بودند و آن طور که از دست اندرکاران شنیدم با توجه به مصوبه‌‌ی اخیرا کنگره آمریکا مبنی بر این که کسانی که از پنج سال گذشته از ایران بازدید کرده باشند برای ورود به آمریکا نیاز به کنترل مجدد ویزا دارند، این موضوع باعث شده است که برخی از ثبت نام کنندگان خارجی سفر خود را کنسل و در مواردی مدیران ارشد شرکت‌ها در اجلاس شرکت نکنند. آمریکایی‌ها که انعطاف زیادی از خود در پرونده هسته‌ای نشان داده بودند انتظار افزایش روابط به خصوص در بخش اقتصادی را با ایران داشتند، که بعد از نا‌امید شدن در رسیدن به این هدف، سعی دارند اروپایی‌ها را نیز از حضور و سرمایه‌گذاری در بازار ایران باز دارند. طرح اخیر در صورت نهایی شدن مشکل اساسی برای جذب سرمایه در ایران ایجاد خواهد کرد.
*کمپین اعتراض به مصوبه مجلس نمایندگان امریکا
اخیرا کمپینی توسط ریاست اتاق ایران برای مقابله با این مصوبه راه اندازی شده است که به آن پیوستم و در کانال تلگرام آن را تبلیغ کردم.
برنامه‌ریزی سخنرانان در کنفرانس پتروشیمی از  کنفرانس نفت بهتر بود. حضور مهندس جهانگیری، مهندس نعمت‌زاده، دکتر ظریف و مهندس زنگنه نشان دهنده اهمیت این صنعت و کنفرانس بود. انتظار می‌رفت که قبل از برگزاری و یا در حین مراسم از فرمول قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی رو نمایی شود که این امر محقق نشد و آقای زنگنه تنها با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاران پتروشیمی تنها در صورت توجه به صنایع پایین دستی و زنجیره ارزش از ۳۰ درصد تخفیف در خوراک برخوردار خواهند شد، اکتفا کرد.
شماره اول نشریه «عصر پتروشیمی» منتشر شده‌است و در آن مصاحبه‌ای هم از من چاپ شده. به علت تعطیلی پنجشنبه و شنبه و تراکم کاری که داشتم، کنفرانس را زودترترک کردم و به دفتر بازگشتم. چند ملاقات کاری و کارهای عقب افتاده را تا ساعت ١٩ پیگیری کردم و سپس با وجود سردی و آلودگی هوا به مجموعه انقلاب رفتم و والیبال بازی کردم.
*رهایی ایران از اتهام اهداف نظامی در پرونده هسته‌ای

377
خوشبختانه دوشنبه رسما پرونده «پی‌ام دی» بسته شد و ایران از اتهام اهداف نظامی در پرونده هسته‌ای رهایی یافت. قطعا پیروزی بزرگی برای کشور اتفاق افتاده و همانطور که آقای هاشمی فرمودند ارزش آن از قطعنامه ۵۹۸ کمتر نیست.
از ساعت سه در دومین نشست پیشکسوتان اتاق ایران شرکت کردم و قبل از آنکه آقای نعمت‌زاده به جلسه وارد شود، خواستار ارایه اساسنامه و شرح وظایف این شورا شدم و بقیه دوستان نیز تذکراتی دادند که در کانال تلگرام به آن اشاره کردم. با توجه به اینکه ساعت ۴ قرار بود در جمع بخشی از مدیران و متخصصین جوان کشور که تحت نام «میتاپس» دور هم جمع می‌شوند شرکت کنم، جلسه را زود‌تر از موعد مقرر ترک کردم. جلسه «میتاپس» در ساعت مقرر در سالن اتحادیه نفت و گاز شروع شد و تا ساعت ۱۹ ادامه پیدا کرد. پس از ارایه دیدگاهای حاضرین، من درباره علل موفقیت و شکست افراد به سوالات حاضرین درباره تشکل گرایی مطلوب، اهمیت کار جمعی، نقش ارتباطات و اطلاعات در دنیای امروز و نقش اتاق‌های بازرگانی در توانمندسازی بخش خصوصی پاسخ دادم.

379
با پایان یافتن این جلسه بارش برف آغاز شده بود و درحالی که ترافیک سنگینی در شهر حاکم شده‌بود، پس از یک روز پر کار به خانه بازگشتم.
سه شنبه صبح چند جلسه کاری داشتم. ابتدا همکارانم از «نساجی بابکان» و«سعادت نساجان» که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به کردستان عراق و روسیه هستند به دیدارم آمدند و در حد توان آنان را راهنمایی و افرادی جهت ارتباط در روسیه وعراق به آنها معرفی کردم. سپس مدیر سایت شخصی خودم و گروه مرآت آمدند به دفتر آمده و حدود دو ساعتی درباره سایت بحث کردیم. قرار شد امکاناتی در جهت دسترسی آسان‌تر به اطلاعات و آرشیو سایت شخصی خودم و همچنین تغییراتی در سایت گروه مرآت ایجاد کنیم. ضمنا از این پس اطلاعات همه شرکت‌های گروه را در سایت قرار خواهیم داد.
*سریال دردسرهای بزرگ ما
قرار نیست یک روز آب خوش از گلوی ما پایین برود. اخیرا یک محموله بنزین از ترکمنستان وارد و به خریدار عراقی در انزلی فروختیم. ولی به علت  تغییراتی که اخیرا اقلیم کردستان در آنالیز فرآورده‌های وارداتی خصوصا بنزین انجام داده، ورود کالا با مشکل مواجه وخریدار از تخلیه کشتی خودداری می‌کند. این تصمیم تولید کنندگان و ترانزیت‌کنتدگان ایرانی را گرفتار کرده است. به همین جهت هماهنگ کردم که اتحادیه نامه اعتراضی به ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق ، اتاق ایران و عراق و سفارت زده تا این موضوع را پیگیری کنند، تا در صورت امکان این موضوع به اطلاع آقای رستم قاسمی که اکنون در کردستان عراق است رسانده شود. ضمنا به وسیله دست‌های پشت پرده این تصمیم را به مسیولین ذی‌ربط اطلاع داده و خواستار برخورد با این اقدام شدم تا کامیون‌هایی که در بنادر و گمرک سرگردانند هر چه زود‌تر تعیین تکلیف شوند. امروز با اقتصاد نیوز و دو روزنامه دیگر مصاحبه و شب نیز فوتسال بازی کردیم.
چهارشنبه عازم دبی شدم تا نسبت به تمدید مجوز رفتر دبی اقدام و با نمایندگان یک بانک اروپایی جهت تامین مالی پروژه پالایشگاه نفت سروش جلسه داشته باشم.

برای خواندن روزنوشت های من کانال تلگرام من را به آدرس telgeram.me/bloghoseini دنبال کنید

والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی