244

“بسمه تعالی”

با تعطیلی مدارس و آغاز ماه رمضان ترافیک  تهران کاهش یافته ، جامعه ارام تر و مهربان تر شده،  گرمای هوا آزار دهنده و غیر قابل تحمل شده، بساط فروش حلیم و آش در همه محلات و خیابانها تهران بر پا و مهمانی افطاری در هتل ها و رستوران ها به یک سنت در تهران تبدیل شده وبیشتر شب‌ها دعوت هستم. در هفته آینده هم خودم افتخار میزبانی از دوستان روزه دار را دارم .
شنبه را با چند ملاقات کاری در دفتر جردن آغاز کردم و قراره بعد از ظهر در مجلس ختم همسر برادر حسین آقا مرعشی در مسجد نور شرکت کنم ، با منشی  برای ارسال دسته گل هماهنگ کردم، یک سر به کامپیوتر پایتخت زدم تا در صورت امکان شیشه روی لنز دوربین آیفون ۶ را که  توسط آقا سید هیراد شکسته شده و امکان گرفتن عکس با کیفیت را از من گرفته  تعمیر کنم .
به چند تعمیرگاه وفروشنده اپل  مراجعه کردم ،  اعلام نکردند که امکان تعمیر و تعویض وجود ندارد و باید کل سیستم دوربین و لنز موبایل را عوض کنم و هزینه آن ششصد هزار تومان است و باید  دو روز موبایل را تحویل آنان دهم ، راضی نشدم و برای خرید شارژر موبایل به انتهای سالن طبقه اول کامپیوتر پایتخت که اغلب تعمیر کاران مبایل در آن قسمت مستقر هستند رفتم وبه شوخی به یک جوان تعمیر کار گفتم می توانی شیشه لنز را تعویض کنی ؟ یک نگاه کرد و گفت اره ولی هزینه اش هفتاد هزار تومان می‌شود و نیم ساعت کار دارد ، خندیدم و گفتم اشتباه نمی‌کنی آخه تعمیرگاه مرکزی آیفون معتقد است که امکان تعمیر وجود ندارد و باید تعویض شود ، گفت من تضمین می‌کنم ، لذا با شک و تردید موبایل را به این تعمیرکار جوان که از حداقل امکانات برخوردار بود دادم و خودم بالای سرش ایستادم، در کمال تعجب موفق شد که شیشه لیزر یک موبایل اسقاطی را با موبایل من عوض کند و پس از یک ساعت موبایل را به من تحویل دهد ، من هم بیست هزار تومان اضافه به ایشان پرداخت کردم و با موبایلم یک عکس از این تعمیرکار گرفتم و به او گفتم اگر اپل مطلع شود که شما توانسته اید با ابتکار خود این مشکل آیفون را حل کنی حتما شما را به استخدام خود در می‌آورد .
با تأخیر به مجلس ختم اخوان مرعشی رفتم و بسیاری از دوستان « کرامنه » را زیارت کردم ، پس از آن به اتفاق خانواده عازم مجمع تشخیص مصلحت نظام شدیم تا در مهمانی افطار خانوادگی آقای هاشمی شرکت کنیم؛ تعدای از نمایندگان مجلس نیز در مهمانی حضور داشتند، آقای هاشمی در صحبت کوتاهی ضمن توصیه خانواده به اخلاق و استفاده حداکثری از ماه رمضان اعلام کرد که به نتیجه رسیدن مذاکرات خوشبین است و نشانه آن را خسته شدن غربی ها از چالش با ایران و کم شدن بهانه‌گیری ها دانست.
افطاری و شام ساده بود و
در صدد بودم برای تماشای مسابقه والیبال سریعا به خانه برگردم، با موبایل رایتلم موفق شدم گیم اول و دوم بازی ایران و آمریکا را در مجمع ببینم و بقیه بازی را در مسیر تماشا کردم و از برد مجدد تیم والیبال بسیار شادمان شدم .
در هفته گذشته یک محموله بنزین از ترکمنستان با قرارداد سوآپ به شمال کشور وارد شد و لذا روزنامه ها پیگیر جزییات آن بودند، به اقدام مثبت اخیر وزارت نفت و گمرک اشاره نمودم که با پذیرش سوآپ ارزشی راه را برای تداوم سوآپ هموار نموده اند.
در توافق جدید ،شرکت نفت محموله بنزین را با قیمت توافق شده در شمال دریافت کرده و مکلف است که معادل ارزش ان، سایر فرآورده ها از مرزهای زمینی یا دریایی تحویل نماید و این محموله اولین سوآپ ارزشی بود و در آینده قطعا افزایش می یابد.
ضمنا شرکت های فعال در زمینه بانکرینگ کشور در صدد برگزاری اولین کنفرانس بین المللی بانکرینگ در ایران هستند و لذا با ایشان نشستی داشتم و قول دادم در برگزاری آن همکاری کنم.
سه شنبه در جلسه هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی شرکت کردم و در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولید کننده پارافین به علت قیمت بالای وکس، صورتهای مالی و گزارش عملکرد اتحادیه با اصلاحاتی به تصویب رسید و راه حل هایی جهت حل مشگل این واحدها ارایه شد.
ضمنا برای انتخابات هیئت مدیره جدید اتحادیه به اصرار دوستان ثبت نام کردم .
پس از سه ماه مذاکره با یکی از شرکت های فنی ومهندسی بلاخره امروز سه شنبه قرارداد EPC پالایشگاه نفت سروش را نهایی  آن را امضاء کردیم ، همزمان برگه های سهام پالایشگاه چاپ و امضاء و در بین بعضی از سهام داران توزیع شد .
با روزنامه شرق در رابطه یا سوآپ بنزین و با روزنامه ایران در مورد یکسان سازی قیمت بنزین مصاحبه  و نقطه نظرات خود را مطرح کردم.
ضمنا دنیای اقتصاد دو مقاله از اعضای اتاق ایران چاپ کرده بود که به نظرم جالب بوده ، مقاله اول را دکتر گل شیرازی از اتاق اصفهان نوشته بود و مأموریت اصلی اتاق را در دوره جدید “پسا تحریم” پیوند بین تولید داخل و  تجارت بین المللی دانسته ( Localization  و  Globalization )  که همان اقتصاد مقاومتی  درون زای برون نگر  می باشد .
مقاله دوم را مهندس شهریاری از انجمن قطعه سازان نوشته بود و نگرانی خود را از تک صدایی اتاق با توجه به ترکیب جدید ابراز داشته بود.
در این هفته حکم دبیر کلی اتاق ایران برای اقای ” فیاض بخش”  صادر شد ، وی از مدیران خوش نام و اصلاح طلب کشور می باشد که اتاق می تواند از ظرفیت ایشان  استفاده کند و آقای جلال پور  در مصاحبه با اقتصاد نیوز به ظرفیت بیرونی ایشان  تأکید کرده  ولی مشکل این است که معضل اتاق ، سازمان اتاق و کارایی آن می باشد که به شدت فرسوده و غیر بهره ور می باشد و  وظیفه اصلی دبیر کل اداره  اتاق و مدیریت سازمانی می باشد تا مسائل بیرونی و خارجی اتاق .
اصولا در اتاق ها وظایف بیرونی  به هیئت رییسه وروسای کمیسیون ها  سپرده می شود و مسائل اجرایی و اداری را دبیر کل و معاونین وی انجام میدهد ، امیدوارم که ایشان در این زمینه موفق باشد .
سه شنبه از نماز ظهر تا ساعت سه بعد از ظهر را در مجلس گذراندم و پیگیر ملاقات با چند نماینده و آگاهی از وضعیت استیضاح آقای زنگنه بودم ، ظاهرا موضوع استیضاح آقای زنگنه  منتفی می باشد و اکنون اصرار بر استیضاح آقای آخوندی میباشد انهم  به جرم حذف نیروهای مومن از وزارت راه . ضروریست معاونین پارلمانی دولت تلاش مضاعفی را برای عبور از آین استیضاح بخرج دهند .
چهارشنبه صبح جلسه ای با آقای “مهندس پلارک” در ستاد عتبات عالیات داشتم ودرباره همکاری در پالایشگاه طلا مذاکره کردیم ، سپس با مدیران یکی از شرکت های بزرگ نفتی کشور جلسه داشتم و در مورد راه های همکاری  مشترک تبادل نظر کردیم .
سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، امیدواری به امضاء توافق نامه را افزایش داده و امید است در هفته آینده این توافق نامه به سرانجام برسد .
عصر چهارشنبه در مجمع سالانه کنسرسیوم پرشین انرژی شرکت کرده وصورتهای مالی سال ۹۳ را بررسی و تصویب کردیم  ، شب در مهمانی افطار آقای صدر هاشمی از بانک اقتصاد نوین شرکت وبسیاری از دوستان را ملاقات کردم ودیر وقت به خانه بازگشتم .

والسلام

One Response to روزنوشت شنبه ۳۱ خرداد تا چهارشنبه ۳ تیرماه ۹۳ : افطاری آقای هاشمی، تعمیرات آیفون، سوآپ بنزین، کنفرانس بانکرینگ، امضاء قرارداد ساخت پالایشگاه، اتاق پسا تحریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی