هفته در حالي آغاز شد كه مصاحبه حميد عارف سوژه فضاي مجازي شد، در حاليكه وقتي مصاحبه را كامل گوش دهید، برداشت منفي نمی‌توان از آن کرد و حرف از ژن به منظور قدرداني از والدين بوده است و پذيرش تاثير آنان در سرنوشت ايشان. ظاهرا بهترين آقازاده كسي است كه بيكار باشد و هيچ هنري هم نداشته باشد، اگر در ادارات دولتي كار كند متهم به رانت و استفاده از نفوذ پدر براي استخدام می‌شود و اگر در بخش خصوصي كار كند به نحو ديگري متهم است، همچنین اگر در خارج درس بخواند يا كاركند ريختن خونش مباح است و احتمالا نفوذي!!!

با توجه به در پيش بودن سفر به عراق از اول هفته درگير برنامه‌ريزي براي امور تشريفاتي و هماهنگي سفر شدم. حساس هم هستم كه سفر براي اعضاء پربار و نتيجه بخش باشد، بنابراین به غير از هماهنگي با اتاقهاي نجف و كربلا، با اتحاديه صنايع عراق و شهر نجف نيز تماس گرفتم و آنان را به نشست مشترك دعوت كردم. اغلب اعضاء هيات اصرار دارند كه قبل از سفر ملاقات حضوري داشته باشند، بنابراین يكشنبه در جلسه هيات نمايندگان اتاق ايران شركت نكردم. خوشبختانه رسيدگي به آیين نامه نحوه اداره هيات نمايندگان با پيشنهاد اعضا به آينده موكول شده و فقط تفريق بودجه مصوب شده است.
بكشنبه عصر به دعوت معاونت سياسي صدا و سيما در جلسه با مديران بخش خبر صدا و سيما حضور يافتم. دلواپس حضور كم رنگ ايران در بازار عراق بودند و دنبال چرايي آن می‌گشتند. آقاي رضازاده رايزن بازرگاني توضيحات مفصلي داد و منهم به دلايل عدم حضور شركت‌هاي معتبر و صاحب برند در بازار عراق پرداختم واز عملكرد صدا و سيما در انعكاس مرتب اخبار انفجار و ناامني در عراق گلايه كردم و آن را يكي از دلايل عدم حضور جدي شركت‌هاي بزرگ در بازار عراق دانستم.

مقرر شد كه اين جلسات ادامه داشته باشد و صدا وسيما در پوشش اخبار اقتصادي مربوط به عراق و اتاق مشترك همت بيشتري به خرج دهد.
عصر در محل اتاق مشترك با جمعي از اعضا هيات مديره در رابطه با سفر هيات تجاري و برنامه‌ها رايزني كرديم و رياست اتاق ايلام گزارشي از وضعيت نابسامان گمرگ مهران بيان کرد. وي مدعي است كه تعرفه بعضي از اقلام به ٤٠ درصد افزايش يافته و معلوم هم نيست كه چه كسي اين تصميمات را اتخاذ ميكند.

غروب در محل هتل استقلال با دو گروه از بنگاه‌هاي علاقمند به همكاري وحضور در بازار عراق جلسه ودر رابطه با زمينه هاي همكاري گفتگو كرديم.
دوشنبه به دفتر خودم رفتم و پيگير كارهاي شخصي شدم. همچنین سفر نمايندگان اتاق مشترك به بصره را پیگیری و مطمئن شدم كه سه‌شنبه صبح عازم هستند.
جلسه مفصلي با فاينانسر قطري پالايشگاه نفت سروش داشتيم و توافق شد كه ما پيشنهاد كتبي خود را براي فروش بخشي از سهام ارايه كنيم و در صورت توافق مراحل بعدي به سرعت عملياتي شود. غروب به مجتمع پيشگامان در ستاري رفتم و با تيم جديد يك بازي پرهيجان و طولاني واليبال داشتم و مانند هفته گذشته برنده بازي بوديم.
اخيرا دو كيلويي وزنم زياد شده، بنابراین از اول هفته رژيم غذايي را تغییر و به ميزان و شدت ورزش اضافه كردم و تا آخر هفته موفق شدم يك كيلوي آنرا كم كنم.
امروز در محل نساجي بابكان با وكلا در رابطه پرونده اختلاف مالي دبي جلسه مفصلي داشتم و در مورد سناريو و لايحه ادعايي تبادل نظر و توافق كرديم.
اخبار مربوط به كابينه هنوز بحث داغ روز كشور است و همه ذي‌نفعان در حال پيگيري مطالبات خود هستند، خبر مربوط به تصويب تحريم هاي جديد ايران، روسيه و كره شمالي و پرتاب موشك ايران انقدر كه در رسانه‌هاي خارجي مورد توجه قرار گرفته، در ايران حساسيت برانگيز نشده و سخنان علي لاريجاني در اين رابطه قابل تامل بود.


امروز يك گفتگوي چالشي با شبكه ماهواره اي عراق به نام «اسبا» داشتم و به سوالات متعدد بينندگان اين شبكه پاسخ دادم و بعد از ظهر در جشن آزادي موصل كه توسط سفارت عراق در تهران برگزار شد شركت كردم و فرصتي فراهم شد تا با آقاي عقيل موسوي رايزن بازرگاني عراق در رابطه با تعرفه‌ها گفتگو كنم و خواستار شفاف شدن تعرفه‌ها و مبناي محاسباتي آن شدم و ايشان پيشنهاد داد كه يك نشست با سفير داشته باشيم. بنابراین در پايان مراسم با سفير براي يك ديدار در روز چهارشنبه به توافق رسيدم.
امروز متوجه شدم كه تعداد اعضا كانال «روزنوشت‌هاي سيد حميد حسيني»به بيش از هزار نفر رسيده. اغلب اعضا كانال از فرهيختگان، دانشجويان، اصحاب رسانه، فعالين اقتصادي، كارشناسان نفتي از جمله اعضا اتحاديه اوپكس واتاق مشترك هستند.


امشب هم از ساعت ٢٢ در مجموعه انقلاب در قالب سه تيم تا پاسي از شب فوتسال بازي كرده و لذت بردم.
چهارشنبه خبر جلوگيري مردم بوشهر از كلنگ‌زني يك مجتمع پتروشيمي به علت نداشتن مجوز محيط زيست باعث تعجب و از طرف ديگر به قول دكتر رناني باعث خوشحالي شد، زيرا نشانه بلوغ جامعه واهميت قائل شدن مردم به محيط زيست است.


امروز پس از انتشار آمار صادرات و واردات چهار ماهه و كاهش ٩ درصدي صادرات غير نفتي و افزايش شش درصدي صادرات به عراق چند مصاحبه در اين رابطه و وزير اينده نفت داشتم. همچنین با روزنامه شهروند در رابطه با ديپلماسي تجاري و احياء معاونت اقتصادي وزارت خارجه گفتگو كردم.
افزايش مصرف بنزين باعث شايعاتي درباره سهميه بندي يا افزايش قيمت آن شده و در اين مورد هم چند مصاحبه داشتم و از واقعي شدن قيمت گازوييل و بنزين دفاع كردم.
جلسه با سفير عراق که مشروح آن را در كانال قرار داده‌ام، بحث‌هایی شد. ايشان ادعاهايي در رابطه با بدرفتاري با زوار، بيماران و دانشجويان عراقي داشت كه در اين راستا به پرسنل اتاق ماموريت دادم كه در در روزهاي پنجشنبه به فرودگاه، مراكز درماني وهتل ها مراجعه و پيگير امور عراقي‌ها باشند و گزارش ميداني تهيه کنند.
ضمنا همين برنامه را براي تهيه گزارش از گمركات كشور تدارك ديده‌ام كه بزودي اجرايي خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی