اولين روز هفته با ادامه بررسي راي اعتماد كابينه در مجلس آغاز شد و در نهايت اغلب وزرا با راي بالا انتخاب شدند. سخنراني عالي دكتر روحاني در دفاع از وزرا و ضرورت تفاهم در داخل کشور و تعامل با دنيا در ميزان راي وزرا تاثير مهمي داشت. بنابراین در هفته‌ای که گذشت، شاهد تشكيل و رسميت يافتن دولت دوازدهم و همچنین آغاز فعاليت شوارهاي جديد شهرها و انتخابات شهرداران بودیم.


انتخاب آقا محسن هاشمي به رياست شوراي شهر نشانه احترام به راي مردم، پاسداري از منش آقاي هاشمي و لياقت‌هاي شخصي ايشان است، ولي هنوز هم معتقدم كه ايشان بايد شهردار تهران شود و احساس ميكنم كه نهايتا اين اتفاق خواهد افتاد و ايشان با درايت، هم انديشي و نگاه كارشناسي قادر است تهران را نجات دهد و اصلاح‌طلبان را روسفيد کند.
مصاحبه‌هاي ايشان در اين‌مدت به دل همه نشست و بسياري شيفته صداقت و حسن رفتار ايشان شده‌اند، اميدوارم كه در كسوت شهردار يا رييس شوراي شهر موفق باشد و ادامه دهنده راه پدر و زنده نگه داشتن نام نيك ايشان باشد.
خوشبختانه در اين هفته فاينانس هشت هشت ميليارد دلاري كره جنوبي نهايي شد و اين وام مي‌تواند پروژه‌هاي سيراف، پالايشگاهي، بيمارستاني و ريلي را زنده و تحرك مناسبي در كشور ايجاد کند و اختصاص آن توسط كره جنوبي كه روابط نزديكي با آمريكا دارد قابل توجه است.
اين روزها با همراهي هيات مديره بطور جدي پيگير تحول و تسهيل در روابط با عراق هستيم. در جلسه هيات مديره راه‌اندازي مركز مشاوره حقوقي، انتخاب دبير براي كميسيون‌ها و راه‌اندازي اولين مركز تجاري ايران در بصره مورد تاييد قرار گرفت و اعضا هيات مديره ديدگاه‌هاي خود در مورد برنامه‌هاي اتاق و عملكرد دبيرخانه بيان کردند. همگي قدردان فعاليت‌هاي صورت گرفته در پنج ماه اخير بودند. ضمنا توافق شد مجمع فوق‌العاده اتاق مشترك براي اصلاح اساسنامه در نيمه دوم شهريور برگذار شود.
براي اولين بار در جلسه كميسيون صنايع غذايي شركت كردم و در جريان روند صادرات اين اقلام و مشكلات اعضا قرار گرفتم.


از طريق سفارت ايران در بغداد و سفارت بغداد در تهران پيگير حضور مهمانان بلندپايه عراقي در «همايش بزرگ تجاري ايران و عراق» در ٢١ شهريور ماه در تهران هستيم. همزمان از دفاتر آقايان جهانگيري، ظريف و شريعتمداري پيگير حضور قطعي اين عزيزان در همايش شدم و در اين رابطه با آقاي سرمدي قايم مقام محترم وزير خارجه تلفني گفتگو كردم و علاوه بر تاكيد بر اهميت همايش، از سركنسول‌ها و رايزنان اقتصادي ايران در كربلا و نجف براي برگذاري همايش تجاري در نجف وكربلا تشكر كردم.
اطلاعيه وزارت خارجه عراق در رابطه با شرايط ورود كالاهاي معاف از گمرگ با حساسيت رسانه‌ها مواجه شده و انتشار آنرا مانعي در روابط ايران وعراق قلمداد كرده بودند، بنابرین چندين مصاحبه انجام دادم و از اين دستورالعمل حمايت كردم و آنرا نه تنها باعث اخلال در روابط تجاري ندانستم بلكه عامل شفافيت و تقويت رقابت دانستم.
خوشبختانه دوشنبه و سه‌شنبه واليبال و فوتسال را با انرژي و شوق انجام دادم و از بازي نسبتا خوب پرسپوليس در مقابل الاهلي عربستان لذت بردم. اميدوارم كه در بازي برگشت پرسپوليس برنده دوئل باشد.
از اتفاقات خوب اين هفته جشن دوسالگي ميتاپس (دورهمي مديران) بود كه به همت آقاي اقاخانلو پايه‌گذاري شده و مورد استقبال مديران قرار گرفته. در اين مراسم مهمانان و اعضا حضور پررنگي داشتند.


با تاخير به جلسه رسيدم و نتوانستم از نظرات ارايه شده توسط آقايان دكتر اديب، دكتر درگي، مهندس برخوردار و مهندس ابوالحسن خليلي استفاده كنم، ولي به عنوان عضو هيات امنا ميتاپس در بريدن كيك تولد مشاركت كردم.


انجمن صادركنندگان كه متشكل از صادركنندكان نمونه كشور است و آقاي محسن حاج بابا از اعضا برجسته آن است، علاقمند به همراهي و مشاركت با اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق جهت گسترش حضور در بازار عراق است، از این‌رو پنجشنبه صبح جلسه مفصلي داشتيم و مقرر شد كه براي ايجاد يك شركت خدمات صادرات همكاري و مشاركت كنيم.


در مجموع هفته‌اي ارام و پركار را پشت سر گذاشتم و اميدوارم كه كابينه جديد با نشاط و برنامه‌ريزي كشور را در ريل توسعه قرار دهد.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی