558

علاقه‌مندی یک صندوق سرمایه‌گذار در فاینانس پالایشگاه سروش
سه‌شنبه صبح جلسه‌ای با یک صندوق سرمایه‌گذاری انگلیسی_سنگاپوری داشتم که در حدود ۱۲ میلیارد دلار سرمایه دارد و در بخش‌هایی نظیر املاک سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در سراسر اروپا کرده است. در ایران از پروژه‌های بسیاری بازدید کرده است و علاقه‌مند به فاینانس پالایشگاه سروش است. مزیت این صندوق این است که علاقمند به فاینانس پروژه بدون اصرار بر اجراي پروژه و خريد تجهيزات از كشور خاصي است.
نایب رییس هیات مدیره به همراه یکی از مدیران ارشد این صندوق به ایران آمده بودند و بازدید از ایران و به خصوص استان کرمان برای آنها بسیار مسرت‌بخش بود. در جلسه روز سه‌شنبه درباره پروژه بحث و گفت‌وگو کردیم و قرار شد پس از مطالعه فني و اقتصادي پروژه، نتیجه را اعلام کنند. البته شركاي اين صندوق كشتي حمل قير فله دارند و در بازار ويتنام و ميانمار مشتري قير دارند، بنابراین علاقمندي خاصي به اين پروژه از خود نشان دادند و اعتقاد داشتند در رابطه با تقاضا براي محصول توليدي پالايشگاه نگراني ندارند و پروژه هم اقتصادي است. ولي ترجيح مي‌دهند تا پايان انتخابات امريكا منتظر باشند.

559
عصر در جلسه هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی حضور یافتم. موضوع اين جلسه عنوان همایش سالانه اتحادیه بود. پیشنهاد دادم برای امسال «راهبردهای صادراتی در برنامه ششم» انتخاب شود که مورد موافقت سایر اعضا قرار گرفت. همچنین در این جلسه مصوب شد که اتحادیه در سفر دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران به شرق آسیا و هیات اعزامی اتاق بازرگانی به ویتنام، لاووس و کامبوج حضور پررنگ و موثری داشته باشد.سه‌شنبه شب طبق روال هر هفته فوتسال داشتیم، ولی متاسفانه با توجه به تعطیلات دو هفته قبل هیچ‌کس آمادگی کافی نداشت.
«Quiz of Kings» جایگزین تلگرام
آنچه این روزها بسیار به چشم می‌آید گستردگی استفاده از بازی با عنوان «Quiz of Kings» در بین خانواده‌ها است. هرجا می‌روم یک نفر سوالی از من برای پاسخ‌گویی در این بازی دارد. در خانواده نسبتا بزرگ ما هم این موضوع بسیار به چشم می‌آید. بازی خوبی است هرچند برخی از سوالات آن کاربردی نیست. هرچه هست از نظرم بهتر از گذراندن وقت در تلگرام است. این بازی منبع درآمد خوبی نيز برای طراح آن شده است و افراد اقدام به خريد سكه مي‌کنند تا قادر باشند در پاسخ به سوالات راهنمايي دريافت كنند و طراح آن بزودي ميليونر خواهد شد.
استعفای ناگهانی سه وزیر کابینه
فضای کشور در آخر این هفته تحت تاثیر استعفای وزرا بود که در این بین، استفعای آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد که عملکرد مثبتی در کارنامه خود داشت، از همه غیر منتظره‌تر بود. جنتی در طول دوران وزارت خود توانسته بود فضای نسبتا آرام و مناسبی را برای فعالیت‌های هنری فراهم کند.
امیدوارم که وزرای بعدی به خصوص در وزارت‌خانه‌های «ورزش و جوانان» و «آموزش و پروش»، بتوانند منشا تحولات مثبتی در اين وزارت خانه ها باشند.
پنج‌شنبه روز ملی صادرات بود ، با تاخیر در مراسم حضور یافتم و زمانی رسیدم که دکتر روحانی در حال سخن گفتن درباره سفر به شرق آسیا و صادرات بیش از ۲۰۰ میلیاردی این کشور‌ها بود. جالب بود که نکات ایشان همه مواردی بود که من در سفرنامه شرق آسيا ذكر کرده بودم. دکتر روحانی طبق معمول در جمع صادرکنندگان نماند و پس از سخنراني جلسه را ترک کرد. پس از ایشان آقای شافعی به ایراد سخنرانی پرداخت و به نکاتی نظیر لزوم تاسیس اگزیم بانک و تنظیم سند راهبردی صادرات و گسترش روابط بين‌الملل پرداخت.
یکی از ابتکارات جالب در مراسم امسال حضور و سخنرانی نمایندگانی از «انكتاد »و «يونيدو» بود که درباره زیرساخت‌های مور نياز جهت توسعه صادرات سخن گفتند. اما از آنجایی که این سخنرانی‌ها ترجمه نشد و لهجه انگليسي خوبي هم نداشتند براي شركت‌كنندگان قابل درک و استفاده نبود.
آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا و تخریب چهره ایران
آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا هم برگزار شد و طی آن باز هم یکی از موضوعات مورد بحث ایران بود. متاسفانه هر دو طرف سخنان منفی بر عليه ايران مطرح کردند که به خدشه‌دار شدن چهره ایران در جهان دامن می‌زند. مصاحبه پوتین در این زمینه، مبنی بر این که اکنون که غرب بهانه خطر هسته‌ای ایران را از دست داده است سعی در بزرگ‌نمایی خطر روسيه دارند نيز در نوع خود جالب بود. بوتين حرف‌های مثبتی درباره ترامپ زده که بر آرای ترامپ تاثیر منفی خواهد گذاشت.
پنجشنبه شب در مجلس بزرگداشت محرم در «بنياد اميد» شركت كردم و فرصتي فراهم شد تا آقايان عارف و سيد محمد خاتمي عزيز را زيارت كنم و از اين مراسم بهره ببرم.

560
557

جمعه در كرج میزبان یک هیات عالی‌رتبه چینی بودیم که در صدد بررسی بازار ایران هستند. این هیات آمادگی دارد در تمام زمینه‌هایی که دولت سرمایه‌گذاری در آنها را تضمین می‌کند، حضور یابند، نظیر برق، پروژه‌های صنعتی، تولید برق از زباله‌های شهری و غیره. این شرکت از شرکت‌های بسیار بزرگ چینی است که در زمینه شهرسازی و عمران سابقه طولانی دارد. خوشبختانه شريك چيني‌ام كه از موفق‌ترين افراد بخش خصوصي چين و تحصيل كرده غرب است، حضور داشت و اطلاعات كاملي از بازار ايران و تجارت موفقش با ايراني‌ها بيان کرد كه باعث تشويق آنان به حضور در بازار ايران شد. بزودي اين شركت دفتر خود را در ايران افتتاح خواهد کرد. يكي از عادات خوب چيني‌ها هديه دادن به مهمان و ميزبان است و چند كادو خوب از آنها دريافت كردم.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی