419

تخریب دولت از سوی جناح رقیب
هرچند در این روزها اقدامات مثبت و امیدوارکننده‌ای در فضای سیاسی و اقتصادی کشور در حال رخ دادن است، اما متاسفانه جناح رقیب با زدن سنگ به پنجره دولت، تلاش می‌کند فضای داخلي و خارجي کشور را به طرف ناامیدی و یاس سوق دهند. یک روز بحث توزیع برنج‌های آلوده را مطرح می‌کنند، روز دیگر بحث “ارج” و”پارس الكتريك” و نهایتا موضوع فيش‌هاي حقوق‌های را پیش می‌کشد و از اين طریق دولت را سرگرم مي‌كنند. این جناح بدون ارايه راه‌ حل، تنها انتقاد می‌کند و فضا را براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي خصوصا ايرانيان خارج از كشور مسموم می‌کند. مطبوعات نیز به جای پرداختن به موضوعاتی نظیر آزاد شدن “فلوجه”، افزایش صادرات فراورده‌های نفتی و نفت خام و تغییرات مثبت در وزرات نفت، به حاشيه‌ها می‌پردازند.
حتی قهرمانی ایران در مسابقات جهانی کشتی و آغاز مسابقات جهانی والیبال هم نتوانسته است فضای کشور را تحت تاثير قرار دهد. حواشی در کشور به اصل تبديل شده و فکر مسئولان را به خود مشغول کرده است.
جالب است برخی از رسانه‌ها تحت عنوان کار فرهنگی از دولت بودجه‌های کلان می‌گیرند اما از صبح تا شب بر علیه آن مطلب منتشر می‌کنند.
احضار مدیر مسئول روزنامه “کیهان” از یک‌‌طرف و بستن سایت تندرو جهان‌نیوز از طرف دیگر، نشان مي‌دهد که مقامات امنيتي، قضایی و فرهنگي کشور نیز از این وضعیت ناراضی هستند و به فكر مهار تندروی‌ها هستند.

421
دوشنبه صبح در جلسه کمیسیون انرژی اتاق تهران شرکت کردم. گزارش خوبی توسط آقای دكتر پدیدار از وضعیت ساخت تجهیزات در داخل کشور ارائه شد. اعضا پیشنهاداتي برای حمايت از اين صنعت و نحوه همکاری وزارت نفت مطرح كردند. در مجموع می‌توان امیدوار بود که درصورت كسب استاندارد API از سوی این شرکت‌ها سهم بالایی را در بازارهای داخلی و بازارهای منطقه کسب کنند.
دلنگرانی اقتصاددانان از پرداخت وام مجدد به بنگاه‌های اقتصادی

سپس به دفتر آمدم. تغییر و تحولاتی در ثبت یکی از شرکت‌ها داشتم که تا بعد ‌از درگیر تنظیم صورت جلسه آن بودم. بعد از پایان یافتن آن، به مهمانی دنیای اقتصاد رفتم که به نظرم از سال‌های قبل شلوغ‌تر بود. در ميز افطار با آقایان دکتر نیلی، دکتر فاطمی، دکتر مدنی‌زاده و سایر اقتصاددانان دانشگاه صنعتی شریف درباره مسائل روز اقتصادی گفت‌وگو کنم.
اقتصاددانان جوان شفاف‌تر موضع‌گيري كرده و سیاست جدید دولت مبنی بر پرداخت وام مجدد به بنگاه‌های اقتصادی را صحيح نمي‌دانستند و تامين آن از طريق بانك مركزي را عامل افزایش پایه پولی ،نقدینگی و تورم در کشور دانسته و مدعي بودند كه این نوع تصميمات باعث شود که دولت آقای روحانی در پایان کار خود نه موفق به مهار تورم شود و نه رکود را درمان كند . من هم با اين دوستان هم عقيده هستم و فكر مي‌كنم اگر دولت بیشتر به پیشران‌ها بپردازد و تقاضا را در کشور تحريك كند، بهتر می‌تواند به رونق اقتصادي دست يابد.

418
سه‌شنبه دو جلسه طولانی داشتم. در اولین جلسه با مديران تشکل‌های صنایع پایین‌دستی صنعت نفت برای برگزاری “کنفرانس بین‌المللی نفت” بحث‌هایی داشتيم . در این جلسه آقای مهندس انصاری از اتاق و انجمن خدمات فنی و مهندسی و آقای مهندس مهدوی از انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی نیز شرکت کرده بودند. این اتحاد و همکاری تشکل‌های پایین‌دستی صنعت نفت که برای اولین بار در حال اتفاق است، می‌تواند به اصلاح سیاست‌های دولت و جذب منایع از خارج از کشور منجر شود. مصوب شد پیش از برگزاری کنفرانس بین‌المللی نفت در مهر ماه، در شهریور ماه، با دست‌اندکاران کشور نشستی داشته باشم و چالش هاي خود را در ميان .
اصلاح اساس‌نامه اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز
سپس به جلسه هیات مدیره اتحادیه نفت و گاز رفتم. در این جلسه بحث‌هایی درباره اصلاح اساس‌نامه و خوراک واحد‌های هیدروکربني مطرح شد. بر اساس پیگیر‌ی‌هایی انجام شده، مشخص شد که شرکت نفت هنوز تصمیم نهایی خود در مورد قيمت ميعانات گازي ابلاغ نکرده است. ضمنا درباره چالش هاي صادرات قیر صحبت شد که اهم آن نحوه قیمت‌گذاری خوراک و رعايت نكردن استاندارد برای قير صادراتي و فروش اعتباري بود. از برخورد غير دوستانه مدير عامل جديد پاسارگاد گلايه شد و قرار شد از مدير بازرگاني جديد شركت پخش براي جلسه آينده هيات مديره دعوت بعمل آيد .

416
‌سه‌شنبه شب در دو افطاری شركت كردم. ابتدا در افطاری آقای مهندس عطایی بزرگوار از جهان‌پارس شرکت کردم و سپس در ضیافت افطاری برادر خانمم در رستوران پالاديوم حضور یافتم. چهارشنبه روز كم کاری نبود و جلسه‌ام با شركت نفت کنسل شد.
عصر به کرج رفتم تا براي افطار ميزبان دوستان و مهمانان شرکت‌های زیر مجموعه‌ باشم. مراسم خوبي بود و مهمانان كه زحمت حضور در گلشهر را كشيده بودند راضي رفتند و براي ما خاطره خوبي از اين شب رقم خورد.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی