رئیس ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی:

نتیجه انتخابات، پیام تمایل ایرانیان به تعامل با جهان را مخابره کرد

 

رئیس ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی با تبریک پیروزی مجدد ایشان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: حضور آگاهانه مردم ایران در انتخابات و نتیجه ی نهایی این رویداد نشان داد که الگوی گزینش سیاسی مردم وارد مرحله جدیدی از رشد و بلوغ شده است.
سید حمید حسینی در گفت و گو با هفته نامه سرزمین انرژی افزود: رای قاطع مردم ایران به تداوم حضور دکتر روحانی در مسئولیت ریاست قوه اجرایی کشور، همچنین نشان داد که مردم سیاست ها و روند توسعه اقتصادی کشور در چهار سال گذشته را روندی منطقی و دربر دارنده ی منافع ملی می دانند و ادامه همین سیاست ها را خواستارند.
عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: آقای روحانی و کابینه ایشان در ۴ سال اخیر با در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی و تعامل با جهان توانست به انزوای اقتصادی ایران در جهان پایان بخشیده و دریچه هایی از امید به روی فضای اقتصاد ملی ایران باز کند.
حسینی گفت: با توجه به اینکه این سیاست جزو رویکردهای کلان دولت یازدهم بوده است انتظار میرود تداوم و حتی اعتلای آن را در دولت دوازدهم شاهد باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در صنعت نفت و انرژی، زیرساخت های لازم برای توسعه و جهش اقتصادی در سالهای اخیر فراهم آمده است ادامه داد: پیش بینی من این است که از امروز به بعد شرکت های جهانی نامدار در صنعت نفت و انرژی ، با درک پیام انتخابات ۲۹ اردیبهشت و تمایل ایرانیان به تعامل و دوستی با جهان، مصرانه پای همکاری و مشارکت در طرح ها و پروژه های بزرگ نفت و انرژی می آیند و این مساله را شاید بتوان اصلی ترین خروجی اقتصادی انتخابات جمعه گذشته محسوب کرد.
دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران به عنوان اصلی ترین ساختار آماده شده برای همکاری های بین المللی تا امروز محل مذاکره و رایزنی شرکت های بزرگ جهانی با دولت ایران بوده است اما بی شک در ماه های آتی شاهد عقد قراردادهای بزرگ توسعه میادین نفت و گاز خواهیم بود.
به گفته حسینی، در رهگذر این قراردادها، هزاران شغل ثابت در کشور ایجاد می شود و علاوه بر تامین مالی طرح های توسعه میادین نفت و گاز ایران و ارتقای جایگاه و ظرفیت تولید انرژی ایران، فناوری مدرن تولید هم وارد کشورمان می شود و در نهایت ایران پس از قریب به نیم قرن کاربرد فناوری های قدیمی ، مجالی برای بروزرسانی تکنولوژی های تولید انرژی خود خواهد یافت.
حسینی با یادرآوری این مساله که “حضور و میدان داری بخش خصوصی در عرصه کار و تولید “، مورد تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب و یک الزام در اسناد بالادستی کشور است گفت: بدیهی است که برای تحقق چشم انداز امید آفرین ایران فردا نمی توان و نباید به تصدی گری دولتی نگاه کرد و این بخش خصوصی است که می تواند و به تعبیری “باید ” نقش اصلی را در تحقق سیاست های توسعه گرایانه دولت ها ایفا کند.
وی افزود: دولت آقای روحانی در ۴ سال گذشته نشان داد که بخش خصوصی را به عنوان یک موتور محرک و نقش آفرین در تحولات اقتصادی پذیرفته است و در ادامه همین روند انتظار داریم که مجال بیشتری به بخش خصوصی برای ایجاد تحرک در بدنه اقتصاد بخش تولید و خدمات داده شود.
رئیس ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی در ادامه با تشریح مهمترین اولویت های اقتصادی بخش انرژی ایران در سالهای آتی گفت: رونق بخشی به فضای کسب و کارهای پیمانکاری صنعت نفت و انرژی و تسهیل در ایجاد مشارکت های فنی و مالی میان پیمانکاران ایران و خارجی برای تمرین در اتمسفر جهانی، همچنین ترغیب بخش خصوصی به پذیرش مسئولیت صادرات انرژی به عنوان یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی می تواند از مهمترین اولویت هایی باشد که در این بخش وجود دارد
دکتر سید حمید حسینی افزود: اجراي قانون رفع موانع توليد رقابت پذير، استمرار مبارزه با قاچاق كالا وسوخت و حمايت از سازندگان داخلي جهت ارتقا فني وصادرات تجهيزات ميتواند از محورهاي برنامه هاي دولت دوم اقاي روحاني باشد.
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ادامه به اهمیت نفوذ ایران در بازارهای اقتصادی کشورهای همسایه و تبدیل شدن ایران به هاب تجارت غرب آسیا اشاره کرد و گفت: معتقدم با وجود تلاش دولت ها برای افزایش سهم و نفوذ ایران در بازارهای منطقه ، هنوز فرصت های بسیار زیادی در این بخش وجود دارد که توجه به آن می تواند زمینه ساز رونق تولید و اشتال در داخل ایران باشد.
حسینی خاطر نشان کرد: دولت آقای روحانی در حوزه دیپلماسی خارجی بسیار ورزیده و کارآمد است و به همین دلیل این کارآمدی می تواند پشتوانه قوی برای حضور پرقدرت بخش خصوصی ایران دربازارهای منطقه و در قالب پیمان های منطقه ای تجاری باشد.

این گفت و گو در صفحه ۱۱ هفته نامه سرزمین انرژی منتشر شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی