اين روزها تمام زندگي من شده، کار ستادی، مناظره، مصاحبه، سخنراني، هم‌انديشي و بخشي از وقتم نیز در اتاق ايران و عراق سپري می‌شود. در تمام این مدت فقط يكبار به دفتر خودم سر زدم.
هفته اول عمده فقط من در ستاد اصناف و بازرگانان گذشت ولی از اواخر هفته مامور شدم ستاد صنعت نفت و انرژي دكتر روحاني را راه اندازي كنم و مسئوليت آن را بعهده گيرم.


در اين دو هفته دو نشست با مديران ارشد ستاد توسعه روابط اقتصادي با عراق و سوريه در محل رياست جمهوري و اتاق مشترك ايران و عراق داشتم. جلسه اول درباره «روان سازي تجارت با عراق و حذف مانيفست» مفصل بحث و گفتگو كرديم و در جلسه اين هفته نیز در رابطه با همايش تجاري ايران و عراق و مهمانان خارجي تبادل نظر و تصميم‌گيري شد.
يكشنبه در مراسم رونمايي از دو اثر آقاي هاشمي شركت كردم. سخنان آقاي سروش محلاتي در رابطه با اشكالات ساختار مديريتي كشور نگران كننده بود و مورد استقبال حضار قرار گرفت.
پس از پخش اولين مناظره نامزدهاي رياست جمهوري و ادعاهاي آقاي قاليباف در مورد چهار درصدي‌ها و اشتغال ٦٠٠ هزار نفري هر يك ميليون تن محصول پتروشيمي دو مصاحبه و دو توئيت زدم و اين ادعاها را غير كارشناسي و ناصحيح دانستم.پايان هفته را به جلسات ستاد در وزرا و برنامه‌ريزي براي برگزاري يك نشست با فعالان اقتصادي در بازار گذشت كه متاسفانه با مخالفت اداره اماكن برگزار نشد و همايش را به سالن هفت تير در يكشنبه ١٧ ارديبهشت منتقل كرديم.


پنجشنبه به ستاد مركزي دكتر روحاني براي دريافت حكم رياست ستاد نفت و انرژي فراخوانده شدم و مقرر شد كه اين بخش از ستاد صنعت كه زير نظر آقاي مهندس نوروززاده مديريت مي‌شد منفك شود و تلاش کند كه نسبت به سازماندهي فعالان اين عرصه اقدام کند.


با توجه به كمبود وقت اقدام به برگزاري اولين نشست شوراي راهبردي ستاد با حضور بزرگان اين صنعت کردم. در اين نشست‌ها اغلب مديران خوشنام دولتي و خصوصي حضور دارند .
خوشبختانه با همكاري دوستان و تشكل‌هاي بخش خصوصي كميته‌هاي نفت، گاز، پتروشيمي، صادرات، انرژي و استان‌ها تشكيل و فعاليت خود را آغاز كردند. همزمان كارگروه‌هاي توليد محتوي، مطبوعات و رسانه‌ها، تبليغات نيز شكل گرفت و كار با جديت و اميدواري بسرعت شكل گرفت.


همزمان با هفته دوم، نمايشگاه بين‌المللي نفت آغاز به كار كرد. بنابراین در روز يكشنبه اتاق ايران و چين همايشی با شركت‌هاي نفتي چين برگزار كرده بود و از من دعوت شده بود تا در رابطه با روابط نفتي ايران و چين صحبت كنم. پاورپوينتي در رابطه با روابط گذشته، حال و آينده نفتي و اقتصادي ايران و چين ارايه دادم و سپس عازم سالن هفت تير در پارك شهر شدم و در نشستي كه كميته اصناف ستاد آقاي روحاني با حضور اعضا صنوف و بازار برگذار كرده بود سخنراني كردم و اهميت حضور بازاريان در عرصه انتخابات را بازگو كردم.

جالب بود كه شب به يك مناظره با حاجي دليگاني نماينده تندرو عضو جبهه پايداري مجلس در شبكه «العالم» دعوت شدم و يك مناظره داغ و چالشي داشتيم.
دوشنبه صبح در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي نفت شركت كردم و سپس از تعدادي از غرفه‌هاي ايراني و خارجي بازديد كردم.


سه شنبه را عمدتا در اتاق مشترك ايران و عراق بودم و عصر در همايش دكتر روحاني در استاديوم شيرودي شركت كردم و از حضور پرشور مردم نشاط و انرژي گرفتم.
شب را با فوتسال سپري كردم و آخر شب در جمع فاميل همسرم تا دير وقت درباره انتخابات بحث کردیم. زمانی که وارد عرصه انتخابات مي‌شويد مرتب دچار استرس و نگراني هستيد و خواب و خوراك نداريد. من مجبور بودم صبح هاي زود از منزل خارج شوم و دير وقت به منزل بازگردم.
پنجشنبه بعد از ظهر نقطه نظرات ستاد نفت و انرژي در مورد مناظره را جمع‌بندي كرده و به همراه آمار عملكرد چهار ساله دولت در اين بخش تقديم آقاي سينكي قايم مقام ستاد مركز کردم و تا دير وقت در ستاد براي برگزاري يك گردهمايي بزرگ با حضور نفتي‌ها در روز شنبه به تبادل نظر پرداختيم و سخنرانان جلسه را مشخص كرديم.


جمعه صبح در نشست كميته بازرگانان ستاد آقاي روحاني در پارك‌وي حضور يافتم و به اتفاق آقايان حريري و محسني جلسه را اداره و سخنران مراسم بودم.


عصر جمعه مناظره داغ و جذاب نامزدها را ديدم و به روح بزرگ و پرفتوح آقاي هاشمي درود فرستادم كه چنين شاگردان رشيد وخوشنامي را تحويل جامعه داده است.
اميدوارم كه اين مناظره درصد شركت كنندگان در انتخابات را به هفتاد درصد برساند و پيروزي آقاي روحاني تضمين شود.
ليست اصلاحات براي شوراي شهر عامل اختلاف شده و نگران كننده است. تلاش كردم كه ناراضيان را آرام کنم و آنان را دعوت به گفتگو و پيگيري از مراجع ذي‌صلاح و شخصيت‌ها کنم. پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی