با توجه به تعطيل بودن روزهای يكشنبه و دوشنبه پيش‌بيني مي‌شد كه هفته‌اي آرام و معمولي را سپری کنیم، ولي چالش هفته با قطع روابط كشورهاي عربي با قطر آغاز شد و يكباره فضاي منطقه و بازار نفت، بورس را تحت تاثير قرار داد. ائتلاف كشورهاي عربي عليه ايران از هم پاشيد و فرصتي استثنايي براي توسعه روابط سياسي و اقتصادي بين ايران و قطر بوجود آمد. كارشناسان سیاسي نقطه نظرات متفاوتي بيان کردند و بعضي از يك فرصت بزرگ سخن به میان آوردند. از سوی دیگر عده‌اي نيز آن را دامي دانستند براي وارد كردن ايران به جنگ با عربستان.
در مجموع كارشناسان سياسي توصيه به احتياط و محافظه‌كاري در روابط علني با قطر داشته و اينكه نبايد كشوري از كارت ايران در اين مناقشه استفاده كند.
من با توجه به شناختي كه از اختلافات ديرينه مرزي، فرهنگي، قبيله‌اي، سياسي و اقتصادي دو كشور داشتم بيشترين مصاحبه را در لزوم فعال شدن اتاق بازرگاني و بخش خصوصي انجام دادم و با دوستان قطري‌ام ارتباط برقرار كردم.
اعتقاد دارم حتي اگر اين قطع روابط كوتاه مدت باشد باز بايد سريعا اقدام کنيم و موانع تجاري دو کشور در زمينه ويزا، حمل ونقل، اسناد تجاري و روابط بانكي را حل كنم. همچنین از نظر من كم‌كاري و محافظه‌كاري بخش خصوصي در اين شرايط گناهي نابخشودني است. در اين راستا با روزنامه شرق، دنياي اقتصاد، آرمان، اعتماد و …. مصاحبه كردم.
در حاليكه فضاي رسانهاي كشور درگير بحث قطر و تفكيك وزارت‌خانه‌هاي كشور و همچنين مراسم ١٤ و ١٥ خرداد بود به ناگه صبح چهارشنبه تروريسم داعش به نمادهاي اسلاميت و جمهوريت نظام حمله و آرامش رواني جامعه را بر هم زد.

اگر چه نبود آمادگي در نيروهاي امنيتي باعث نگراني جامعه شد، ولي نوعی وفاق ملي در كشور جهت مبارزه با داعش خلق شد و بسياري از كاربران فضاي مجازي عكس پروفايل خود را به پرچم ايران تغيير دادند .
از طرف ديگر ناكامي تروريست‌ها در رسيدن به صحن حرم و مجلس باعث شد كه ناكام بمانند و فقط جمعي از مردم و مراجعان به مجلس را به شهادت برسانند.
مجموعه موارد فوق باعث شد كه در فضاي توييتر و تلگرام حضور فعالي داشته باشم و چندين مصاحبه كارشناسي در رابطه با ضرورت تفكيك وزارت بازرگاني از وزارت صمت و بطور كلي اصلاح ساختار دولت با رسانه‌ها انجام دادم و لازمه دستيابي به توسعه پايدار را در اصلاح ساختار، تغيير قوانين و بازنگري در رفتار كارگزاران نظام دانستم.
چند جلسه در رابطه با برنامه‌هاي اتاق ايران و عراق و خصوصا نشست شنبه انجام دادم و در دو مهماني افطار بانك اقتصاد نوين و دكتر حميد انصاري در باشگاه بانك مركزي شركت كردم و در هر دو مهماني بحث‌هاي فوق، خصوصا درباره تركيب كابينه جديد گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
شايعه معاون اولي آقاي ناطق و شهردار شدن يا وزارت نفت آقاي جهانگيري، وزارت كشور اقاي شريعتمداري، وزارت رفاه آقاي بانك و رياست دفتر آقاي واعظي مطرح است. از طرف ديگر آقاي مهندس شه‌بخش نيز يكي از نامزدهاي وزارت صنعت بيشنهاد شده كه قابل قبول و اميدواري است.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی