این روزها عموما درگیر مراسم یادبود آقای هاشمي بودیم. جمعه صبح به اتفاق خانواده به رفسنجان رفتیم و در مراسم باشکوهی که مردم این شهر تدارک دیده بودند، حضور یافتیم. تا به حال در رفسنجان مراسمی چنین بزرگ با حضور حداکثری مردم ندیده بودم. مدام شاهد تردد جمعیت بودیم. شب نیز در منزل آقای شیخ محمد شاهد حضور صدها نفر بوديم که براي همدردي با خانواده حضور يافته بودند.
غروب پس از مراسم به ديدار مادر رفته و چند ساعتی را نزد ایشان گذراندم. شنبه صبح ابتدا به گلستان شهدا رفسنجان رفته و برای ابوی، پدر خانم و سایر اقوامم فاتحه خواندم. ساعت ۲ به اتفاق دیگر اعضای خانواده عازم کرمان شدیم تا در مراسم يادبود كه توسط استانداري و علما سازماندهي شده بود شرکت کنیم. یکی از تفاوت‌هایی که مراسم خاكسپاري و ختم آقای هاشمی با سایرين داشت، نظم و سازماندهی آن بود. در مراسم کرمان فیلم جالبي از زندگي ايشان پخش شد و سپس محسن آقاي هاشمي ضمن تشكر از حضور مردم به خاطرات آقاي هاشمي و تاليف كتاب اميركبير و ترجمه كتاب فلسطين در منطقه رفسنجان اشاره كرد. سخنان آقای پورمحمدی وزير دادگستري در وصف آقای هاشمی نیز شنيدني بود.

672
یکشنبه صبح از کرمان عازم تهران شدم تا هم در مراسم هفتم آقای هاشمی رفسنجانی شرکت کنم و هم در یازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی. به دلیل ترافیک در مسیر بازگشت از حرم، بعد از نماز مغرب و عشا به سالن همايش رسیدم. دقايقي با برنامه رادیو اقتصاد که زنده از محل کنفرانس پخش می‌شد، درباره اهداف همایش، محور‌های آن و چالش‌های اعضا بحث و به نکاتی از برنامه ششم اشاره کردم. سپس به عنوان آخرین سخنران همایش به اتفاقات پس از برجام اشاره کردم. افزایش صادرات فراورده‌های نفت و تولید گاز را مورد تاکید قرار دادم و مشکل فعلی بنگاه‌های داخلی را رقابت با بنگاه‌های بزرگ بین ‌المللی، متخلفان داخلی‌، بروکراسی اداري و نامطلوب بودن محيط كسب وكار اشاره كرده و آنها را به عنوان چالش اصلی اعضای اتحادیه بيان کردم .
به عدم تصویب شکل‌گیری نهاد تنظیم قوانین و مقررات یا رگولاتوری در هیات دولت انتقاد و در مقابل از این که در برنامه ششم مجوز تضمين تامین مالی پروژه‌های غیر دولتی از سوی دولت صادر شده است، ابراز خوشحالی کردم.

676
پس از من آقای پزشکیان سخنرانی کوتاهی ایراد و سپس از اعضای پیش‌کسوت وموفق اتحادیه تقدیر شد. دوشنبه صبح میزبان همکلاسی دوران دبیرستانم که در آمریکا ساکن است، بودم. ایشان علاقه زیادی به همکاری با ایران دارد. در سفر قبلی ایشان ملاقاتی با آقای هاشمی داشت و از درگذشت ایشان بسیار متاثر بود. دوست آمریکایی دارد که تمایل دارد در زمینه بازسازی و نوسازی کمپرسور‌های گازي ایران سرمايه گذاري کند. تبادل نظر مردم تا چگونه مقدمات این کار بزرگ را در ایران فراهم کنیم.

678
سه‌شنبه نشست هیات مدیره اتحادیه بود. در این نشست به بررسی نقاط ضعف و قوت همایش پرداختیم. همایش خوب و منظم برگزار شد و تنها به دلیل همزمانی آن با مراسم هفتم آقای هاشمی رفسنجانی بخشی از مهمانان نتوانستند حضور یابند. به نظر من انعكاس همایش در مطبوعات خوب نبوده. گلایه کردم که سایت و تلگرام خود اتحادیه نيز به موقع همايش را پوشش نداده است و ضروريست كه در سال‌هاي بعد توجه شود.
سه‌شنبه شب هم بعد از چند هفته ورزش نکردن، بالاخره فوتسال داشتيم و وقتی از سالن بيرون آمدم احساس سرما‌خوردگی کردم و چهارشنبه و پنج‌شنبه را درگیر آن بودم.
چهارشنبه در میزگردی که از سوی «اگزیم نیوز» با حضور دبير اتاق مشترک ایران و عراق و نماينده بانك توسعه برگزار شد ،درباره علت‌ اهمیت بازار عراق و فرصت های که در آن هست بحث و گفتگو شد.
سپس عازم دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران شدم. قرار بود جلسه‌ای با رییس دانشکده داشته باشم اما قرار به ساعت سه تغییر کرده است. عذرخواهی کردم و ساعت دو در کارگروه تامین مالی کنفرانس نفت شرکت کردم.
یازدهم تا سیزدهم بهمن کنفرانس بین‌المللی نفت با حضور شرکت‌های بزرگ خارجی و بیش از ۳۵۰ نفر از فعالان اقتصادی داخلی با محور جذب سرمایه‌گذاری خارجی، انتقال تکنولوژی، همتایابی برای بنگاه‌های داخلی و توسعه تجارت فراورده‌های برگزار خواهد شد.
پنج‌شنبه درحالی که برای حضور در دفتر برنامه‌ریزی کرده بودم، متوجه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو شدم. به جد برای چندین ساعت توان رفتن به دفتر را نداشتم و جلوی تلوزیون میخکوب شده بودم.
تنها اتفاق شاید اندکی مثبت در این هفته تعلیق بخشي از تحریم‌های آمریکا و آزاد شدن بخشی از منابع ایران بود. اروپا نيز برخی از شرکت‌های ایرانی را از لیست تحریم خارج کرد. از طرف دیگر توافق كاهش توليد اعضا اوپك و غير اوپك عملياتي شده وقیمت نفت نسبتادر شرایط خوبی به سر می‌برد. همچنین دولت ما افزایش قیمت ارز را مهار و بازار آن را به ثبات و آرامش رسانده، البته بازار با ارتحال اقاي هاشمي مجددا به سكون رفته و همه منتظرند تا شاهد انتصاب جانشين ايشان در مجمع باشند و فعالان سياسي و اقتصاي آن را نشانه‌اي از گرايش‌هاي آينده نظام مي‌دانند. اميدوارم كه مردم و فعالان اقتصادي نا اميد نشوند.
پایان

 

681

679

 

675

 

674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها
سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

سند همکاری با چین می‌تواند در سرنوشت برجام و لغو تحریم‌ها موثر باشد

سند همکاری با چین می‌تواند در سرنوشت برجام و لغو تحریم‌ها موثر باشد

                                              سیدحمید حسینی در گفتگو با «انتخاب»: سند همکاری با چین می‌تواند در سرنوشت برجام و لغو تحریم‌ها موثر باشد / زمان ...

ادامه مطلب

شبکه های اجتماعی