شرح هفته‌ای سرنوشت‌ساز و مهم هرچند دلهره‌آور اما شیرین است. باوجود اینکه مناظره‌ها با موفقیت آقای روحانی و جهانگیری همراه بود ولی خبرهایی مبنی بر استقبال مردم برخی شهرها نظیر قم و کرمان از آقای رئیسی و نتايج نظرسنجي نگران کننده بود. من نیز باوجود اطمینانی که از پیروزی آقای روحانی داشتم دچار این نگرانی و وسواس شدم و مدام به اطرافیانم گوشزد می‌کردم که دل‌خوش به این مناظره‌ها و فضاهای مجازی نباشند.
در ابتدای این هفته شعارهای رقیب نظیر «آخر هفته، روحانی بای بای» و یا « روحانی رفته، آخته هفته» مرا به تحرک بیشتر واداشته و بنابراین با عزمي غیر قابل توصیف مقدمات نشست بزرگ نفتی در ستاد صدر را پیگیری کردم.

یک ساعت پیش از آغاز نشست در محل حاضر و دلهره عدم استقبال نفتی‌ها را داشتم اما خوشبختانه تعداد بسیاری از بزرگان و فعالان حوزه نفت، مدیران بخش خصوصی، پیمانکاران، پرسنل نفت و مشاوران حضور و جلسه‌ صميمانه و پربار برگزار شد. در این نشست من ابتدا خلاصه‌ای از روند شکل‌گیری و برنامه‌های ستاد نفت وانرژي ارائه و از این که در مناظره شب قبل سوالی درباره اقتصاد انرژی مطرح نشد گلایه کردم. همچنین از این که در آن مناظره به‌جای نقد بر عملکرد دولت روحانی به نقد رفتار پرداخته شد گلايه کردم. سپس ديگر سخنرانان مراسم آقایان ترکان، امیری خانیکی، طبیب‌زاده، آقای معظمي و رهبری به ایراد سخن پرداختند. سخنان هيجاني آقايان تركان و معظمي حاضران را به وجد آورد و حضار را برای به پای صندوق کشاندن آرای خاکستری تحريك و تشويق كرد. جلسه تا ساعت هشت شب به طول انجام کشید و رسانه‌ها پوشش بسیار خوبی از آن انجام دادند. پیش از آغاز مراسم عکسی یادگاری با فعالان و حاضران در ستاد و جوانانی که برای تبلیغ آمده بودند گرفتم و آن را در اینستاگرام خود منتشر کردم. عکس به شدت مورد استقبال قرار گرفت و کامنت‌های زیادی دريافت كردم و مدام مجبور بودم اینستاگرام خود را چک تا پیام‌های حاوی توهین را پاک کنم.


یک‌شنبه صبح زود در جلسه ستاد مرکزی حضور پیدا کردم و نکاتی درباره انتظارات از ستاد مرکز و مناظره‌ها بیان کردم. همچنین خواستار انجام پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات به‌وجود آمده در لیست شورای شهر شدم. سپس سری به ستاد شريعتي زدم و کارهای آنجا را پیگیری کردم. از دبير و مدير تبليغات ستاد خواستم در فضاهای مجازی مدیران صنعت نفت را به شرکت در نشست سالن والیبال که با حضور آقایان جهانگیری و زنگنه برگزار می‌شد، دعوت کنند. خودم نیز پس از آنکه سری به اتاق مشترک ایران و عراق زدم در این نشست حضور یافتم.


دوشنبه پیگیر برگزاری جلسه‌ در اهواز و عسلویه بودم و تلاش کردیم در حد امکاناتمان برای برگزاری برخی نشست‌ها و جلسات در این دو مرکز مهم نفتی اقدام و ستادهای این دو شهر را با اعزام سخنران و پوستر تقویت کنیم. همچنین فیلم یک دقیقه‌ای درباره دلایل رای به آقای روحانی ضبط کردم که در آن به وصیت آقای هاشمی، عملکرد آقای روحانی بر مبناي شاخص‌هاي معتبر اقتصادي و تحقق وعده‌های رییس دولت یازدهم اشاره کردم. چندساعتی در ستاد بودم و سپس به ستاد بازرگانان در چهارراه پارک‌وی رفتم و در گردهمایی تجار و صنعت‌گرانی که به دعوت این ستاد در محل شرکت کرده بودند پیوستم. چند دقیقه‌ای ایراد سخنرانی کرده و به انصراف آقای قالیباف اشاره کردم که حداقل ۲۰ درصد آرای آن در سبد آقای روحانی قرار خواهد گرفت.

 


پس از من آقای «اسلامی‌نسب» از تعاون‌گران و آقای «بهزادیان» رییس سابق اتاق تهران سخنرانی کردند.
پس از این جلسه عازم سالن رایزن در دارآباد شدم تا در یکی از نشست‌های آقای محسن هاشمی برای انتخابات شورای شهر شرکت کنم. زمانی که به محل رسیدم ایشان هنوز نرسیده بود بنابراین در نشست شورای اصلاحات درباره انتخابات شوراها شرکت کردم. آقای مرعشی دلایل شورا برای گزینش افراد را توضیح داد و به نظر می‌رسید روال و ضوابطی که برای گزینش نامزدها طی کرده بودند، منطقی و معقول است. بسیاری از حاضران پذیرفتند که از انتخابات انصراف دهند. من هم تلاش خود را برای انصراف برخی از دوستان توانمندم که در لیست قرار نگرفته بودند انجام دادم. سپس خود را به محل ستاد در شریعتی رساندم و در نشست با تشكل‌هاي نفتي بیانه‌ بخش خصوصی نفت در حمایت از آقای روحانی را نهايي و تصويب کرديم تا روز سه‌شنبه ضمن بیان مطالبات دلایل حمایت خود را اعلام کنيم.


سه‌شنبه جلسه شورای راهبردی ستاد نفت را با حضور برخی اعضا تشکیل دادیم و تصمیم بر این شد چهارشنبه صبح مصاحبه‌ مطبوعاتی داشته و مدیران ارشد نفتی و تشکل‌های بخص خصوصی در آن به بیان نظرات خود پرداخته و سپس در نشست صنعت و انرژی تهران بزرگ شرکت کنیم.


عصر چهارشنبه ترافیک تهران شدید و بنابراین نتوانستم خود را به سالن شهید شیرودی برسانم. در راه دفتر برای سفر به رفسنجان و برداشتن شناسنامه جهت شرکت در انتخابات مصاحبه‌ای با روزنامه «فاينانشيال تايمز» کردم. خبرنگار این خبرگزاری در گردهمایی هواداران آقای رئیسی در مصلی شرکت کرده بود و معتقد بود طرفدارنش پرشمار، بسیار پرشور و انقلابي هستند و بنابراین شانس پیروزی را با آقای رئیسی می‌دانست. من دلایل پیروزی آقای روحانی را توضیح و به او كه نگران نپذيرفتن نتيجه انتخابات توسط اصول گرايان بود اطمینان دادم هیچ اتفاقی در کشور با این پیروزی رخ نخواهد داد.
عصر چهارشنبه ستاد نفت آقاي رييسي براي مناظره اعلام آمادگي كرد، بنابراین بلافاصله كارشناسان ستاد را براي شركت در مناظره بسيج كرده و طي اطلاعيه رسمي آمادگي خود را براي ساعت ٢١ در «ايلنا» اعلام و دوستان را به محل اعزام كرديم.


متاسفانه چهارشنبه اتفاق ناگواری براي خانواده همسرم رخ داد و خواهرزاده جوانش به دلیل سکته قلبی درگذشت. بنابراین شب عازم رفسنجان شدم و نتوانستم در مناظره شركت كنم. ظاهرا دوستان نفتي ستاد رقيب حضور نيافته بودند و نمايندگان ستاد نفت آقاي روحاني تا ساعت ٢٣ در ايلنا منتظر ماندند. شهاب الدين روحاني جوان، خوش فکر و خوش‌اخلاقي بود كه با رفتنش همه را داغدار كرد. پنج‌شنبه و جمعه درگير مراسم ايشان بوديم و جمعه عصر در رفسنجان در انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری شرکت کردم. آرا دكتر روحاني در اين شهر بسیار بالا و فضای انتخاباتی پرشور بود. اغلب اعضا خانواده دلهره داشتند اما من پیروزی آقای روحانی را قطعی می‌دانستم.
پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی