رئیس کنفرانس نفت ایران ۲۰۱۷ گفت: ایران با هدف بهبود فضای کسب وکار، جذب سرمایه گذاری را دنبال می کند

سید حمید حسینی رئیس کنفرانس نفت ۲۰۱۷۲۰۱۷ در این کنفرانس ضمن خیر مقدم به حاضرین هدف از برگزاری آن را توسعه و انتقال سرمایه گذاری عنوان کرد و جذب سرمایه گذاری را با هدف بهبود فضای کسب وکار دانست.
به گزارش ستاد خبری کنفرانس نفت حسینی با اشاره به اینکه در سالگرد برجام بخش خصوصی ایران با تکیه بر سیاست های اجرای اصل ۴۴۴ و اقتصاد مقاومتی عزم و اراده خود را برای توسعه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی اعلام داشته گفت: در سالهای اخیر تحولات مثبتی در حوزه اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار تعامل با دنیا و جذب سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی به افزایش تولید نفت کشور به قبل از تحریم ها اشاره کرده و افزود: رشد ۲۵۰ میلیون متر مکعبی گاز و دستیابی به صادرات ۱۸۸ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در روز از جمله دستاوردها بوده است.
حسینی از دیگرآثاربرجام، به موافقت وزارت نفت با شکل گیری نهاد مستقل تنظیم مقررات رگلاتوری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی و تصویب آن در شورای رقابت اشاره کرده و گفت: نهایی شدن فرمول ده ساله گاز جهت خوراک واحدهای پتروشیمی، معرفی الگوی جدید قراردادهای نفتی IPC و استقبال ازغول های نفتی دنیا و تایید صلاحیت ۳۰ شرکت خارجی و ۱۱شرکت داخلی از دیگر اتفاقاتی که محقق شده است.
به گفته وی افزایش ۴۵۵ درصدی قیمت نفت با همکاری و تفاهم شرکت های عضو اپک و مشارکت کشورهای غیر عضو، مجاز شدن دولت برای تضمین مالی پروژه های دولتی از طریق بانک ها به سازمان های توسعه ای در برنامه ششم، برنامه ریزی و اقدام جهت افزایش ظرفیت پالایشی کشور و شروع پروژه سیناب جهت پالایش ۴۵۰ هزار بشکه از میعانات گازی را از دیگر اثرات معرفی کرد.
رئیس کنفرانس نفت تهران ۲۰۱۷۷ از فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور و عقد قرارداد با شرکت های مهم و بزرگ بین المللی نام برد و خاطر نشان کرد: کاهش ریسک اعتباری ایران از ۷ به ۶و تلاش جهت کاهش ریسک اعتباری کشور به ۵ نیز درحال انجام است.
وی با تاکید بر این که تشکل های بخش خصوصی امیدوارند با تصویب نهاد رگلاتوری مستقل در دولت، تنظیم آیین نامه چگونگی ارزیابی پروژه های بخش خصوصی در شورای اقتصاد جهت تضمین فاینانس و بازنگری در قیمت فرمول خوراک پتروشیمی پالایشگاهی به منظور رقابت پذیری در پایان برنامه ششم را تا پایان سال ۲۰۱۷ محقق شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در خارج از کشور جهت تضمین وام های بخش خصوصی، تداوم ارتباطات بین الملل کشور و حل فصل مسائل بانکی را نیز تا پایان سال ۲۰۱۷ شاهد باشیم.
به گفته حسینی سازندگان تجهیزات صنعتی و نفتی، سازندگان قطعات و لوازم نفتی با توانایی ساخت نیازهای این صنعت، پیمانکاران شرکت های بزرگ فنی و مهندسی با تجربه های موفق در پروژه های داخلی و خارجی، کارفرمایان صنعت پتروشیمی با توان تولید ۶۴میلیون تنی محصولات پتروشیمی با هدف رسیدن به تولید ۱۲۲ میلیون تن در پایان برنامه ششم آماده همکاری با شرکت های خارجی بوده و از طرف دیگر صادر کنندگان و وارد کنندگان فراورده های نفتی و پتروشیمی ایران آماده مشارکت با شرکت های نفتی برای تجارت بوده و از حضور این شرکت ها استقبال می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره سید حمید حسینی
جدیدترین مصاحبه ها

صنعت پتروشیمی؛ جذاب ولی بی ثبات!

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی «جهان صنعت نیوز»، پتروشیمی ها سال سختی را پشت سر گذاشتند. از تحریم های خارجی گرفته ...

ادامه مطلب

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

سیدحمید حسینی: کسری بودجه دولت، متانول‌سازان را به زانو درآورده است

انصاف نیوز: یک صادرکننده محصولات پتروشیمی، دلیل اصلی فشار بر تولیدکنندگان ایرانی متانول را کسری بودجه دولت دانست و خواستار ...

ادامه مطلب

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی : آزاد شدن ۷ میلیارد دلار، خبری تبلیغاتی و غیر موثق بود

سید حمید حسینی با اشاره به اینکه با افتضاحی که در حال حاضر ایجاد شده‌ و خبر ارسال تسلیحات به ...

ادامه مطلب

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم!

  سيد حميد حسيني در گفتگو با نفت‌خبر: تعلل يعنى نه از برجام خارج می‌شويم، نه توافق می‌کنیم! افت‌وخيز چند ماه اخير بازار ...

ادامه مطلب

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

۱۰ گام نفوذ در بازار همسایگان

دنیای اقتصاد : دیپلماسی اقتصادی ایران کار نمی کند. دلیل این موضوع در نشست انجمن دیپلماسی ایران بررسی شد. در ...

ادامه مطلب

آرشیو سالیانه
شبکه های اجتماعی